Daņila Kvjats – vēl viens krievs, kas nopirka sev vietu F1?

foto: rsport.ru
foto: rsport.ru

Pirmdienas vakarā "Toro Rosso" vienība paziņoja, ka ir parakstījusi līgumu ar Daņilu Kvjatu un 19 gadus vecais krievs jau 2014. gadā debitēs Formulā 1.

Kas ir šis braucējs, par ko iepriekš nebija daudz dzirdēts un vai viņš ir viens no tiem, kas iespēju startēt pasaulē prestižākajā autosacīkšu čempionātā ir vienkārši nopircis? Kāpēc Kvjatu nevajadzētu novērtēt par zemu un, kāpēc viņš ir pelnījis debitēt Formulā 1, mēģināsim saprast turpmākajās rindkopās.

Pieredze: 145 sacīkstes, 28 uzvaras

Lai pašos pamatos saprastu, kas ir Daņila Kvjats, sāksim ar ielūkošanos viņa līdzšinējos panākumos autosportā.

Šogad Kvjats aizvada ļoti svarīgu sezonu, jo vielaikus startē gan GP3 čempionātā, kur pārstāv Kristiana Hornera un Marka Vēbera kopīgo komandu "MW Arden", gan Eiropas Formulā 3, kur pārstāv "Carlin Motorsport" vienību. Jāpiebilst, ka šīs komandas sastāvā savulaik ceļu uz F1 bruģējuši arī tādi piloti kā Džensons Batons, Niko Rosbergs, Roberts Kubica, Sebastjans Fetels, Daniels Rikjardo un citi.

Kvjats sevi ir parādījis godam - GP3 guvis divas uzvaras un šobrīd ar 131 punktu ir otrais kopvērtējumā, tikai 7 punktus pirms pēdējā posma, kas notiks Abū Dabī, zaudējot argentīnietim Faku Rehalijam. Tiesa, sezonas sākums nebija tik lielisks, un tikai pēc tam Kvjats sāka uzrādīt labus rezultātus, abas uzvaras izcīnot pēdējo četru sacīkšu laikā.

Krievu braucējs šogad aizvada arī daļēju Eiropas F3 čempionāta sezonu, kur par punktiem tālab necīnās, tomēr jau guvis vienu uzvaru, turklāt jau debijas sacensībās izcēlās ar "pole position". Kopumā viņam šogad jau piecas uzvaras F3 kvalifikāciju braucienos. Šī viņam ir lieliska pieredze - startēt ar divām dažādām komandām, divām dažādām mašīnām un pilnīgi atšķirīgām riepām. Panākumi abos čempionātos par kaut ko liecina, turklāt tādā veidā viena gada laikā Kvjats ir guvis pieredzi, kam dažkārt vajadzētu divas sezonas. Šī Kvjatam ir pirmā sezona F3/GP3 līmenī, ko vairumā gadījumu varētu nosaukt par priekšpēdējo pakāpienu pirms Formulas 1.

2011. gadā krievs krāja pieredzi "Formula Renault 2.0" kategorijā, ar kopumā 14 uzvarām kļūstot par "Alps" čempionāta uzvarētāju, bet Eirokausā izcīnot otro vietu un piekāpjoties tikai "McLaren" jauno talantu programmas dalībniekam Stofelam Vandornam, kurš šogad jau kļuva par "Formula Renault 3.5 Series" vicečempionu. Formulu sacīkstēs Kvjats startē kopš 2010. gada un uzvaras sāka gūt jau savā pirmajā sezonā. Kopumā viņa karjeras kontā 145 sacīkstes, 28 uzvaras (19.31%), 22 pirmās starta vietas, 62 pjedestāli un 25 ātrākie sacensību apļi.

"Salavat Julajev" fans

"Red Bull" konsultants Helmuts Marko Kvjatam, kurš, starp citu, ir savas dzimtās pilsētas Ufas KHL kluba "Salavat Julajev" atbalstītājs, zināmu iemeslu dēļ devis vienkāršu iesauku - Krievs ("The Russian"). Tomēr krievs viņš ir vien pēc tautības, jo patiesībā ar ģimeni jau kopš kartingu laikiem dzīvo Romā (atcerēsimies, ka "Toro Rosso" ir itāļu komanda), turklāt runā četrās valodās - krievu, angļu, itāļu un spāņu. Daudzi jau pamanījuši viņa ārējo līdzību ar Sebastjanu Fetelu vai Polu di Restu, taču, ja nopietni, Kvjats patiešām ir laba izvēle tieši no fiziskā viedokļa. Viņš ir viens no vieglākajiem pilotiem, sver tikai aptuveni 60 kg, kas, ņemot vērā F1 tehniskos noteikumus, ir pateicīgs rādītājs.

Talants vai sponsoru luteklis?

Lai gan Kvjata nolīgšana ir liels pārsteigums, viņš tomēr nav izlīdis no nekurienes un objektīvi "Red Bull" jauno talantu programmas pilotu sarakstā ieņēma vismaz trešo vietu, aiz Antonio Fēliksa da Koštas, kuram tika prognozēta vieta "Toro Rosso" komandā, un Karlosa Sainsa juniora. Abiem šiem braucējiem ir vairāk pieredzes, taču Da Košta šogad pārsteidza ar regresu "Formula Renault 3.5 Series" sezonas vidusdaļā, kamēr Sainss GP3 čempionātā pašlaik ir vien devītais, lai gan papildus pieredzi guvis piedaloties dažos posmos čempionātā, kur startē Da Košta. Zināmā mērā Kvjata pieņemšana "Toro Rosso" sastāvā šķiet pat loģiska.

"Ja jauns braucējs pierāda savu talantu, kaisli uz šo nodarbi un darba ētiku, mēs dodam viņam iespēju," lēmumu skaidro "Red Bull" konsultants Helmuts Marko, kuram acīm redzot bija liela teikšana Kvjata gadījumā. "Tieši tāpēc mēs izvēlējāmies Daņilu."

"Toro Rosso" šefs Francs Tosts izsakās līdzīgi: "Daņila ir ļoti talantīgs braucējs, ko pierāda viņa rezultāti junioru čempionātos. Testos Silverstounā viņš mūsu komandu pārliecināja ar spēcīgu sniegumu un savām zināšanām tehniskajā frontē. Viņam ir visas nepieciešamās īpašības, lai progresētu. Daņila var būt drošs, ka mēs izmantosim visu savu pieredzi jauno braucēju trenēšanā, lai viņam izdotos iespējami labāks starts Formula 1 sacīkstēs."

Tajā pašā laikā nevar nevilkt paralēles ar divām lietām - to, ka 2014. gadā Krievijā pirmo reizi norisināsies F1 posms, un to, ka jau vairākas dienas tika baumots, ka vieta "Toro Rosso" komandā tiek pārdota. Arī no šīs perspektīvas Kvjata iekļūšanu Formulā 1 jāatzīst par izdevīgu soli - tas garantēs, ka biļetes uz sacīkstēm Soči trasē būs izpārdotas. Tiek baumots, ka Kvjata sponsori no Krievijas ir atvēruši arī savus makus, lai tieši šim pilotam tiktu dota priekšroka, taču diez vai šai informācijai izdosies iegūt oficiālu apstiprinājumu.

Kvjata pieredze F1: 22 apļi un aerodinamikas testi

Par spīti nelielajai pieredzei, Kvjats jau ir paspējis pastrādāt arī ar "Toro Rosso" komandu, lai gan tā ir tikai viena diena, kad jūlijā notikušajos jauno braucēju F1 testos viņš veica 22 apļus. Toreiz Kvjats atzina, ka sapnis par iekļūšanu F1 tagad kļuvis vēl aizsniedzamāks, tomēr drīz pēc tam sportists neslēpa, ka jūtas mazliet par nepieredzējušu, lai jau 2014. gadā brauktu Formulā 1. Šķiet, GP3 un F3 čempionātos piedzīvotais progress ir mainījis domas gan viņam, gan viņa sponsoriem un kompānijai "Red Bull", kam tomēr pieder gala vārds. Pagājušajā nedēļā viņš kopā ar "Red Bull" arī veica aerodinamikas testus taisnē, kā arī tiek prognozēts, ka "Toro Rosso" ļaus viņam piedalīties atlikušo šīs sezonas F1 posmu piektdienu treniņbraucienos.


Написать комментарий