Japānas galvaspilsētā tiek atklāts autosalons «Tokijas motoru šovs 2013»

foto: speedhunters.com
foto: speedhunters.com

Šodien Tokijā atklāj 43. starptautisko automobiļu salonu, kurā tiks parādīti tuvākās nākotnes vieglie automobiļi.

Trīs pirmās ekspozīcijas Japānas galvaspilsētas izstāžu kompleksā „Big site” strādās režīmā „tikai presei”, bet plašai publikai tiks atklātas 23. novembrī.

Šī gada motoru šovā piedalās 32 Japānas un ārzemju kompānijas. Viena no vērienīgākajām ekspozīcijām pieder lielākajai pasaules autobūves kompānijai Toyota Motor.

Tā publikai pirmo reizi parādīja sava pirmā vieglā ar ūdeņradi darbināmā automobiļa FCV prototipu, kurš nonāks Japānas, ASV un Eiropas tirgos 2015. gadā. Šāda tipa automobiļus darbina ūdeņradis, un kā blakusproduktu izdala tikai nekaitīgos ūdens tvaikus, – ziņo auto.newsru.com.

Tāpat Toyota rāda arī sava prestižā modeļa Lexus RC un populārā Prius hibrīda sporta versiju, kurš nonāks tirdzniecībā ar marku Aqua G.

Cits Japānas autokoncerns Nissan cer pārsteigt apmeklētājus ar 595 zirgspēku superauto GT-R Nismo un koncepciju BladeGlider. Pēdējais modelis ir trīsvietīgs sporta elektromobilis ar ļoti neparastu futūrisku dizainu.  

Mitsubishi rāda sava populārā džipa Pajero elektrisko versiju. Šo modeli var viegli uzlādēt no parastās sadzīves kontaktligzdas.

Honda rāda plašu ekonomisku un izveicīgu mazlitrāžas automašīnu izvēli ar 660 cm3 dzinēju.

No autosalona īpašniekiem neatpaliek arī ārzemju koncerni. Tā, Porsche parādīja modeļa Panamera jauno versiju. Izstādē redzama reta modeļa Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition versija, kuru plānots izlaist tikai 350 eksemplāros. Beidzot BMW stādīs priekšā jauno slavenā Mini Cooper versiju.

Tāpat Tokijas autosalona apmeklētāji varēs apskatīt neparastus pārvietošanās līdzekļus, kuri, kā domā to izstrādātāki, nākotnē var kļūt par ierastu skatu pilsētas ielās. Šajā sadaļā Toyota stāda priekšā konceptuālo FV2 modeli – elektromobili–hameleonu ar trim riteņiem, kuram nav stūres. Tā vadīšana atgādina sērfošanu un pamatojas uz autovadītāja ķermeņa noliekšanos vajadzīgajā virzienā.

Līdzīgu koncepciju ar nosaukumu Uni-Cub demonstrē arī Honda. Šis elektriskais „motocikls” braukšanai pa pilsētu ir neliels sēdeklis, kas ir aprīkots ar vadošo riteni un papildus mazu stūri. Uni-Cub spēj attīstīt ātrumu līdz 6 km/h un pārvarēt 6 km ar vienu baterijas uzlādi.

Tokijas autosalons notiek vienu reizi divos gados jau gandrīz pusgadsimtu. Pirmais autosalons Japānas galvaspilsētā tika atklāts 1954. gadā


Написать комментарий