Baltkrievi paziņoja Daugavpils vadībai, ka vēlas atpakaļ tramvaju un pārrunas tirpināsies tiesā 1

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

16.decembrī Daugavpils pilsētas domē notikušajā preses konferencē pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks Pēteris Dzalbe pastāstīja, ar ko beidzās 13.decembrī notikušās pārrunas ar Baltkrievijas pusi par tramvaju piegādi Daugavpilī.

Pēc P.Dzalbes vārdiem, AAS „Belkommunmaš” joprojām vēlas griezties tiesā un vienošanās netika panākta. Baltkrievi pārmeta AS „Tramvaja uzņēmumam”, kas tā neesot izpildījusi savas ar tramvaja pieņemšanu saistītās saistības un līgumsaistības, savukārt pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks norādīja, ka Baltkrievijas puse neesot parūpējusies par piegādes garantijas termiņa pagarināšanu. Sarunas beigās piegādātāji paziņoja, ka tagad viņi ar pilsētas vadību tiksies tiesā.

Pēc P.Dzalbes vārdiem, rūpnīcas „Belkommunmaš” direktors atzīmēja, ka uzņēmums tuvākajā laikā vēlas saņemt atpakaļ vienīgo Daugavpilī piegādāto tramvaju.

Tomēr, neskatoties uz radušos situāciju, pilsētas vadība cer uz labāko. Pilsētas mērs Jānis Lāčplēsis paziņoja, ka tiesvedības uzsākšana netraucēs izsludināt jaunu iepirkumu, tādēļ jau ir uzsākts darbs pie jauna konkursa dokumentācijas izstrādes. Konkurss tiks izsludināts pēc saskaņošanas ar Ministriju. Iepirkuma apjomā joprojām būs 12 tramvaju vagoni, ES fondu finansējums pagaidām ir iepriekšējā līmenī. Pilsētas mērs neuzņēmās prognozēt, kāda varētu būt nu jau trešās iepirkuma procedūras līgumcena, atgādinot, ka pirmā konkursa rezultātā tā bijusi mazāka par ieplānoto, otrā – lielāka.

J.Lāčplēsis paziņoja, ka pilsēta esot ieinteresēta situācijas mierīgā atrisināšanā. Ja tiks organizēta iepirkumu procedūra un AAS „Belkommunmaš” nākamā gada jūnijā būs gatava piegādāt tramvajus, uzņēmums varēs piedalīties jaunajā konkursā, paskaidroja mērs.

Atbildot uz jautājumu, kā šajā situācijā viņš novērtē AS „Tramvaju uzņēmums” Iepirkuma komisijas darbu, pilsētas mērs atbildēja:

„Skaidrs, ka līgums tika noslēgts ne visai veiksmīgi. Iepriekšējā vadība līgumsaistības pildīja slikti. Viss bija ļoti vienkārši: tika izsludināts konkurss, noteikts uzvarētājs, 10 dienu laikā bija jābūt iesniegtai garantijai. Bez garantijas līgums nestājas spēkā. Ja tiktu pieņemts lēmums „nav garantijas, nav līguma”, sen būtu izsludināts jauns konkurss. Taču tika pieņemti citi lēmumi, kuru rezultātā nonācām sarežģītā situācijā”. 


Написать комментарий

laikam jau lētāk to tramvaju aizvest tieši uz tolmetu....