Kādos gadījumos jāizvairās no auto neitrālā pārnesuma izmantošanas

Publicitātes foto
Publicitātes foto

Daudzi autovadītāji pārāk bieži izmanto sajūgu, piemēram, ļaujot automašīnai brīvgaitā noripot desmitiem un dažkārt simtiem metru līdz luksoforam. Tas ir neekonomiski un bīstami, norāda "Renault" Braukšanas skolas instruktori.

"Braukšana neitrālajā pārnesumā, izmantojot sajūgu, rada nevajadzīgu degvielas patēriņu un mazina kontroli pār transportlīdzekli," saka "Renault" Braukšanas skolas direktors. "Ir vērts attīstīt ieradumu bremzēt ar motoru, t.i., braukšanu pārnesumā, neradot papildu degvielas patēriņu."

Ja uz ceļa rodas bīstama situācija un ir nekavējoties jāpalielina braukšanas ātrums, tad gadījumā, ja vadītājs ir bremzējis ar motoru, viņam atliek vien uzspiest uz akseleratora pedāļa.

Savukārt, ripojot neitrālajā pārnesumā, vispirms jāpārslēdz pārnesums, tādējādi zaudējot laiku. "Turklāt, ja riteņi griežas neitrālajā pārnesumā, braucot līkumā uz ceļa ar vāju saķeri, rodas liels izslīdēšanas risks," brīdina "Renault" instruktori.

Sajūgu ieteicams izmantot šādās situācijās:

- kad auto uzsāk braukšanu,
- pārslēdzot pārnesumus,
- apstājoties, lai izvairītos no dzinēja noslāpšanas,
- avārijas bremzēšanas laikā.

Pārējos gadījumos kreisajai pēdai jābalstās uz grīdas vai speciālā balsta. Ja tā vietā pēda tiek novietota uz sajūga pedāļa, tas rada nevajadzīgu sajūga nolietošanos. Ir jāatceras arī tas, ka braukšana neitrālajā pārnesumā un pārnesumā, izmantojot sajūgu, nozīmē vienu un to pašu.


Написать комментарий