Daugavpilī jau izsludināts ceturtais tramvaju iegādes konkurss: tehniskie raksturojumi mainīti nedaudz

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Daugavpils pašvaldības uzņēmums „Daugavpils satiksme” izsludināja atklātu konkursu par tramvaju iegādi ERAF pilsētas tramvaju infrastruktūras projekta ietvaros.

Pretendentu pieteikumi tiks pieņemti līdz 27. martam. Kā tika domāts, konkurss sadalīts 3 daļās: A – 8 četrasu vagoni, B – 4 sešasu vagoni un C – 2 četrasu vagoni.

Kā portālam Gorod.lv pastāstīja uzņēmuma „Daugavpils satiksme” valdes locekle Sabīne Šnepste, konkurss sadalīts 3 daļās, lai lielāks pretendentu skaits varētu tajā piedalīties. Tādēļ, ka vagonu piegādes laiks ir 8 mēneši no līguma parakstīšanas brīža, tika nolemts sadalīt iepirkumu mazākās daļās, kuru apjomus ir reāli izpildīt noteiktajā termiņā. Tāpat sadalījums četrasu un sešasu vagonos ļaus piedalīties konkursā arī tiem uzņēmumiem, kuri ražo tikai viena veida vagonus.

Vagonus, kuri ietilpst pirmajās divās daļās, tiek plānots iegādāties par iepriekš apstiprināto finansējumu, bet trešās daļas vagoni pagaidām atrodas zem jautājuma. Kā paskaidroja S. Šnepste, ja papildfinansējums netiks saņems (pārrunas turpinās), no C daļas nāksies atteikties.
Tāpat projekta koordinatore paziņoja, ka 8 četrasu un 4 sešasu vagonu iegādei projektā paredzētais finansējums sastāda 6,5 milj. eiro. Pēc tā, ka šāds apjoms ietilpa arī iepriekšējā konkursā, bet Eiropas finansējuma apjoms nav mainījies, ievērojamu pasūtīto tramvaju kvalitātes uzlabošanos nenākas gaidīt. Kā paskaidroja S. Šnepste, tik tiešām vagonu tehniskos raksturojumus gandrīz nemainīja, jo rīcībā esošo līdzekļu apjoms ir ierobežots, bet jauni vagoni pilsētai ir ļoti vajadzīgi.

Tāpat S. Šnepste atzīmēja, ka konkursa nolikumā pasūtītājam nav tiesību norādīt konkrētu ražotāja marku, tādēļ konkursā varēs piedalīties dažādi uzņēmumi. Projekta koordinatore paziņoja, ka konkursa dokumentācija ir izstrādāta tādā veidā, lai maksimāli palielinātu konkursa pretendentu skaitu un maksimāli samazinātu sūdzību saņemšanas iespējas.

Atgādināsim, ka pirmais konkurss par vagonu iegādi Eiropas projekta ietvaros Daugavpilī tika izsludināts 2011. gada 26. jūlijā. Par tā uzvarētāju 2011. gada beigās kļuva „VAGONMASH”. Par konkursa rezultātiem tika saņemtas divas sūdzības – no AS „Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca” un SIA „Konstruktionsgruppe Bauen Latvija”, kā rezultātā tika saņemts aizliegums noslēgt līgumu. 2012. gada 21. martā tika izsludināts otrais konkurss, kurš drīzumā noslēdzās bez rezultātiem. Trešais konkurss tika izsludināts 2012. gada 20. jūlijā, bet pēc SIA „Agmen Consulting Bureau” sūdzības konkursa nolikumā divas reizes tika veikti labojumi. Pēc kārtējās sūdzības 2013. gada 11. janvārī tika paziņots rezultāts: par konkursa uzvarētāju kļuva стала ОАО ,, Управляющая компания холдинга ,,Белкоммунаш '' un SIA ,,Agmen Consulting Bureau'' par summu 4 614 312 lati. Par konkursa rezultātiem tika saņemta kārtējā sūdzība – atkal no AS „Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca”. Sūdzība tika atzīta par nepamatotu, tika saņemta atļauja līguma slēgšanai, un sākās piegāde, bet jaunais domes sastāvs nolēma lauzt līgumu, un šo lēmumu Baltkrievijas uzņēmums plāno apstrīdēt tiesā.


Написать комментарий