Latvijas iedzīvotāji svaigās pārtikas iegādei tērē vairāk nekā citi eiropieši

foto: bliss.lv
foto: bliss.lv

Latvijas iedzīvotāji tērē aizvien vairāk naudas svaigās pārtikas - augļu, dārzeņu, piena un maizes, gaļas un zivju produktu iegādei. Salīdzinot ar citām Eiropas valstīm, Latvijā tērē visvairāk naudas svaigajai pārtikai, atvēlot vidēji 61% no kopējiem mēneša izdevumiem par ikdienas precēm, liecina starptautiskās tirgus pētījumu kompānijas "Nielsen" apkopotie dati.

Tā, piemēram, šī gada pirmajos mēnešos "Rimi" un "Supernetto" veikalos par 40% palielinājies pieprasījums pēc ogām, savukārt dārzeņi pirkti par 11% vairāk nekā pērn. Iecienītākie dārzeņi ir tomāti, gurķi, galviņkāposti, svaigie salāti, kā arī kartupeļi. Turklāt, tuvojoties pavasarim, pieprasījums pēc tomātiem palielinājies teju par trešdaļu (29%), savukārt salāti iegādāti par 11% vairāk nekā pērn šajā pašā periodā. Tāpat daudz biežāk pirkumu grozos tiek liktas svaigas ogas un sulīgi augļi – mango, melones, bumbieri un citi. 56% iedzīvotāju augļus un dārzeņus iegādājas vairākas reizes nedēļā. Savukārt katrs piektais pēc tiem uz veikalu dodas pat četras līdz sešas reizes nedēļā, liecina "Nielsen" apkopotie dati.

Līdz ar svaigās pārtikas patēriņa pieaugumu palielinājies arī pieprasījums pēc ekoloģiskās produkcijas. "Pircēji jo īpaši iecienījuši bioloģiski audzētus banānus, kā arī eko ābolus. Pieprasītāko dārzeņu vidū ir eko burkāni, sīpoli un cukini. Tāpat šogad īpaši aktīvi pirkti dažādi svaigie dīgsti un kreses," pircēju paradumus komentē "Rimi Latvia" augļu un dārzeņu kategoriju grupas vadītāja Iveta Gedrovica.

Veselība ir kļuvusi par vienu no Latvijas iedzīvotāju prioritātēm un tiek ierindota līdzās tik aktuāliem jautājumiem kā rēķinu nomaksa, pārtikas cenu izmaiņas, bērnu izglītība un stabilitāte darbā. "Lai arī arvien rūpīgāk tiek plānotas maltītes un pievērsta uzmanība pārtikas produktu izcelsmei, vēl aizvien liela daļa Latvijas iedzīvotāju par ekoloģisko produkciju nav gatavi maksāt vairāk un to iegādājas tikai tad, ja tās cena ir līdzvērtīga vai tikai nedaudz augstāka kā ierastam produktam," komentē "Nielsen" klientu apkalpošanas speciāliste Anda Daliņa.


Написать комментарий