Valsts nodrošinās LDz finansiālo stabilitāti

foto: lat.mixnews.lv
foto: lat.mixnews.lv

2015.gadā Latvijā stāsies spēkā Eiropas Savienības (ES) direktīva, kas paredz izveidot vienotu Eiropas dzelzceļa telpu, otrdien preses konferencē sacīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Pamatojoties uz šo stratēģiju, valstij jānoslēdz līgumi ar infrastruktūras pārvaldītāju, proti, "Latvijas dzelzceļš", kurā būs stingri noteikti abu pušu pienākumi un atbildība – gan par nepieciešamo infrastruktūras kvalitāti un pārvaldības efektivitāti, gan par valsts pienākumu nodrošināt uzņēmuma finansiālo stabilitāti vismaz uz pieciem gadiem.

Pēc ministra vārdiem, sagaidāmas izmaiņas pārvadājumu un pakalpojumu infrastruktūrā.

"Būtiskākās izmaiņas saistās ar uzņēmuma, kas ir infrastruktūras pārvaldītājs, attiecībām ar valsti. Turpmāk valstij būs jāgatavo un jāpublicē dzelzceļa infrastruktūras stratēģija tuvākajiem pieciem gadiem," sacīja Matīss.

Par to, lai dzelzceļa infrastruktūra tiktu uzturēta saskaņā ar izstrādāto stratēģiju, saņemtu attiecīgo finansējumu, bet izmaksas būtu samērīgas, arī būs atbildīga valsts.

"Latvijas dzelzceļš" prezidents Uģis Magonis piebilda, ka jaunās sistēmas ieviešana jāveic pakāpeniski.

"Par direktīvas īstenošanu Latvijas likumdošanā tika noteikts 30 mēnešu termiņš, kas beigsies 2015. gada vidū. Savukārt pārejas periods par infrastruktūras izmaksu jauno kārtību ir četri gadi kopš direktīvu ieviešanas. Nepieciešams saglabāt līdzšinējos pakalpojumu un pārvadājumu tarifus, tad viss būs kārtībā," sacīja Magonis, paužot cerību, ka sistēmas ieviešana noritēs gludi.

Jāpiebilst, ka šobrīd Latvija ir viena no nedaudzajām ES valstīm, kur atbildība par dzelzceļa infrastruktūras pakalpojumiem ir pašu pārvadātāju ziņā.


Написать комментарий