Matīss: Puse Latvijas ceļu un tiltu ir sliktā stāvoklī

foto: reitingi.lv
foto: reitingi.lv

Aptuveni puse no Latvijas ceļiem un tiltiem ir sliktā stāvoklī, taču septiņu gadu periodā ir plānots tos salabot, intervijā portālam Mixnews.lv atzina satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

"Patiesība ir tāda, ka puse no mūsu ceļiem ir sliktā stāvoklī un to mēs zinām. Ja mēs visur veiktu kapitālos remontus, nomainot visus slāņus vairāku metru dziļumā, tad mēs gadā veiksim remontus nevis uz 1000, bet 100 kilometriem. Mums pieeja ir līdzīga kā Igaunijā, kur netiek mainīta apakšējā kārta, kur vien iespējams, tiek veikta vienkāršotā rekonstrukcija. Esam atteikušies no jauniem megaprojektiem, kas, protams, ir krietni dārgāk nekā esošo ceļu tīklu uzturēšana."

Ministrs norādīja, ka vispirms jātiek galā ar to, kas ir, un tikai tad var pievērsties megaprojektiem. Matīss gan pieļāva, ka ceļu būvniekiem megaprojekti ir daudz izdevīgāki.

Politiķis atklāja, ka līdzīgi, kā ar ceļiem, arī aptuveni puse jeb 400 tiltu, ir sliktā stāvoklī.

"Tas nenozīmē, ka pa šiem tiltiem nevar braukt, bet tie ir tiešām sliktā stāvoklī. Tie ir jāremontē. Protams, mēs nevaram 400 tiltus vienā gadā salabot. Ir paredzēts šos tiltus sakārtot septiņu gadu laikā. Tam vajadzīga papildus nauda, pēc mūsu aprēķiniem – 130 miljoni eiro," piebilda Matīss.

Jautāts, cik tālu tikts ar bēdīgi slavenā Vecpiebalgas ceļa remontu, Matīss atzina, ka darbi iesākti jau pērn, taču šobrīd ir aizkavēšanās.

"Pagājušajā vasarā aptuveni 10 kilometri Vecpiebalgas ceļa sākot no Vidzemes šosejas tika atjaunoti, tālākajam ceļam tika saremontētas bedres. Šogad turpināsim asfaltēšanu uz Vecpiebalgas pusi. Aizkavēšanās saistīta ar to, ka vēl nav pabeigts tehniskais projekts, bet tiklīdz tas notiks, darbi turpināsies. Šis jautājums tiks atrisināts," solīja Matīss.

Viņš arī norādīja, ka šogad Latvijā kopumā, visticamāk,tiks saremontēti 1300 kilometri ceļu, sākotnēji plānoto 1000 kilometru vietā, bet septiņos gados plānots saremontēt aptuveni 20000 kilometrus ceļu.


Написать комментарий