“Maxima” direktore, kura darbiniecei ieteica veikt abortu, turpina vadīt veikalu

foto: Delfi
foto: Delfi

„Maxima” vadība joprojām izmeklē gadījumu, kad kāda veikala direktore savai darbiniecei „kā sieviete sievietei” ieteica izdarīt abortu, jo bērna tēvs – šī paša veikala apsargs – nespēšot uzturēt ne viņu, ne viņas bērnu. Kasjauns.lv skaidro, kā uz šo notikumu reaģējusi „Maxima Latvija” vadība.

Tāpat Kasjauns.lv skaidro, kā „Maxima” pilda solījumu darbinieku darba apstākļus un palielināt viņiem algas.

Aborta pieprasītājas rīcību joprojām vērtē

Pirms pāris nedēļām atklātībā nonāca šokējoša informācija. Kāda „Maxima” veikala vadītāja Irina Koskeviča savai darbiniecei „kā sieviete sievietei” ieteica izdarīt abortu, jo viņas dzīvesdraugs – šī paša veikala apsargs - esot bezatbildīgs cilvēks un nespēšot uzturēt ģimeni. Veikala darbiniece bija šokā par šādu direktores ieteikumu un par to pastāstīja TV3 raidījumam „Bez Tabu”.

Koskeviča „Bez Tabu” pastāstīja, ka ar savu padoto runājusi „kā sieviete ar sievieti” un ka, redzot, ka viņas darbiniece staigā „pusbadā”, direktore ir norūpējusies par to, kā viņa viena pati audzinās bērnu, jo tā tēvs neesot uzticams. Topošā māmiņa gan nedomāja veikt abortu un bija šokā par veikala vadītājas rīcību. Vienlaikus citi šī paša veikala darbinieki „Bez Tabu” atklāja, ka viņu priekšniece Koškeviča tiranizē arī citus savus padotos un jaucas viņu personiskajā dzīvē.

Pēc notikuma nākšanas atklātībā „Maxima” vadība sociālajos tīklos paziņoja, ka „pašlaik tiek vērtēta veikala direktora rīcība un notiek apstākļu noskaidrošana” un tiks lemts par turpmāko rīcību, piemēram, vai veikala vadītāja ir pārkāpusi savas pilnvaras un varēs turpināt darbu uzņēmumā. Pagaidām gan vēl veikala direktores rīcības izvērtēšana nav notikusi. „Maxima Latvija” runasvīrs Jānis Beseris Kasjauns.lv teica:

„Esam ļoti nepatīkami pārsteigti par šādu gadījumu un, neskatoties uz notikušās sarunas apstākļiem, uzņēmumam šādi izteikumi no direktores puses nav pieņemami. Šonedēļ turpinās tikšanās ar konkrētā veikala darbiniekiem, lai noskaidrotu visus apstākļus - pēc informācijas apkopošanas un pārrunām tiks lemts par turpmāko rīcību, tostarp izskatīts jautājums par disciplinārsoda pielāgošanu. Vēlamies vēlreiz atvainoties darbiniecei par šādiem veikala vadītājas izteikumiem. Konkrētā darbiniece turpinās darbu uzņēmumā, savukārt minētais dzīvesdraugs nav „Maxima” darbinieks kopš gada sākuma.”

Kā pildās „Maxima” solījumi uzlabot darba apstākļus un palielināt algas?

Pēc Zolitūdes traģēdijas „Maxima” vadība arī solīja saviem darbiniekiem gan palielināt algas un uzlabot darba apstākļus. Kā „Maxima Latvija” pilda savus solījumus, Kasjauns.lv informēja Jānis Beseris:

„Kā solīts, jau aprīlī visi veikalu darbinieki saņēma jaunas, ērtākas un vieglāk kopjamas darba formas, savukārt kasieri – arī jaunos, ergonomiskos darba krēslus. Tāpat turpinās darbs pie apstākļu uzlabošanas veikalos - tiek atjaunota IT tehnika un iegādāts nepieciešamais papildu aprīkojums. Ar mērķi samazināt darba slodzi darbiniekiem, tiek izstrādātas un pakāpeniski ieviestas izmaiņas cenu zīmju un sortimenta politikā, kā arī ir uzlaboti loģistikas procesi, lai atvieglotu preču saņemšanu veikalos.

Turpinot par atalgojumu – šajā gadījumā runa ir par stundas tarifa likmēm, jāsaka, ka „Maxima Latvija” sākot no februāra ir palielinājusi stundas tarifa likmes veikalu un to ražošanas cehu darbiniekiem atkarībā no darba slodzes, amata deficīta un pozīcijas darba tirgū, attiecīgi likmju procentuālais pieaugums dažādām amata kategorijām ir atšķirīgs. Veikalu un to ražošanas cehu darbinieku mēneša atalgojums atkarīgs no nostrādātajām darba stundām, kas atbilstoši tirdzniecības darba specifikai ir atšķirīgs. Atalgojumu, kas aprēķināts pēc jaunajām – palielinātajām stundas tarifa likmēm veikalu darbinieki jau saņem kopš marta. Tāpat no marta tika vienkāršota atalgojuma sistēma, lai tā būtu darbiniekiem saprotamāka.”


Написать комментарий