Latvijas ekipāža prezentē auto Paikspīkas izturības sacīkstēm

foto: Ingars Tenis
foto: Ingars Tenis

Neilgi pirms došanās uz leģendārajām Paikspīkas izturības sacīkstēm kalnā braukšanā ASV vakar Rīgā notika auto konstruktora Andra Dambja veidotās elektriskās piedziņas sacīkšu mašīnas «eO PP02» prezentācija.

Dambja veidotā elektriskās piedziņas sacīkšu automašīna pirmoreiz Paikspīkas izturības sacīkstēs Jāņa Horelika vadībā piedalījās pērn, kad gan piedzīvoja smagu avāriju. Pirmajā sacensību sektorā Horeliks uzrādīja trešo labāko rezultātu elektromobiļu klasē starp septiņām automašīnām, tomēr otrā posma laikā viņš cieta smagu avāriju, kuras laikā automašīna apgāzās uz jumta.

Šogad Latvijas ekipāža sacensībās, kas norisināsies 29.jūnijā, plāno startēt atkal.

«Pagājušā gada dēļ mēs jau zinām par šo posmu. Jau tagad jūtam šo sacensību gaisotni,» izteicās Dambis. «Jācer, ka veiksme būs mūsu pusē. Uzdevums ir parādīt automašīnas iekšējo elektroniku, nevis tās ārējo tēlu. Esmu priecīgs par sagatavoto spēkratu - cerams, ka viss izdosies.»

«Uz nākamā gada sacensībām mūsu mērķis ir uzbūvēt superauto, ar ko varētu uzvarēt kopējā klasē. Tagad braucam mācīties, nevis uzvarēt, lai jau nākamajā reizē būtu gatavi sacensties nopietnāk. Pilotam praktiski braukt kalnā ir jāiemācās no galvas,» uzsvēra Dambis.

Tikmēr Andra Dambja dēls Kristaps, kurš ir inženieris, atzina, ka grūtības Latvijas ekipāžu norūdījušas. «Citi tās sauc par neveiksmēm, bet tādā veidā esam kļuvuši stiprāki. Esam motivēti turpināt sacensties ar jaunu auto, kas ir daļa no divgadu plāna. Latvijas inženieri «Tesla Roadster» elektriskā automobiļa šasijā integrējuši savu elektroniku un tehnoloģijas. Strādājam pareizajā virzienā.»

«Šogad jau daudz kas Paikspīkas sacensībās būs zināms no pagājušā gada pieredzes. Ceru, ka sacīkšu dienā visi Latvijā turēs par mums īkšķus,» pauda ekipāžas pilots Jānis Horeliks.

Paikspīkas izturības sacīkstes šogad notiks jau 92.reizi. Sportisti mēros 20 kilometrus garu distanci, kas stiepjas kalna virsotnē 4300 metrus virs jūras līmeņa.

Lai tur piedalītos, izmantojot motoru sportā pavadīto gadu desmitu laikā uzkrāto pieredzi, pērn Dambis pusgada laikā uzprojektēja jaunu elektriskās piedziņas šosejas automobili - «eO PP01». Tā konstrukcijas pamatā bija cauruļu rāmja šasija, bet oglekļa šķiedras virsbūve tika izgatavota Dānijā. Automobiļa visu riteņu elektriskā piedziņa nodrošināja 400 kilovatu jaudu.


Написать комментарий