Daugavpils masu saziņas līdzekļi, kuri „atmasko” kolēģus, par sevi klusē

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Holdinga „Dautkom” mediju resursi, kuri pretendē uz objektivitāti, kārtējo reizi „atmaskojot” savus kolēģus, laikam pieticības dēļ aizmirsa paziņot informāciju par sevi.

Lai sniegtu pamatotu informāciju par Domes un masu saziņas līdzekļu sadarbību, portāls Gorod.lv pirms kāda laika apkopoja datus par pašvaldības un tās apakšstruktūru pārskaitījumiem, kurus kopš 2008.gada saņēma masu saziņas līdzekļi. Šajā gadījumā nekas cits neatliek, kā vien, turpinot kolēģu tēmu, sniegt papildinformāciju.

No Domes un tās iestāžu oficiālām atbildēm izriet, ka pēdējo 6 gadu laikā (no 2008. līdz 2013.gadam) firmas, kuru nosaukumos figurē „Dautkom”, saņēma 58 360 latus jeb 83 040 eiro. Vislielākā summa — 38 081 lats — saņemta no Domes, 10 137 lati – no SIA „DDzKSU”, 3 206 lati – no PAS „Daugavpils siltumtīkli”.

Zīmīgi, ka arī 2012.gadā, kad televīzija „Dautkom” daudz kritizēja Domi priekšsēdētājas Žannas Kulakovas vadībā, Domes un resursa sadarbība turpinājās. 2012.gadā sadarbības rezultātā kompānija saņēma 17 148 latus. 

Apkopotā informācija par masu saziņas līdzekļiem pārskaitīto naudu liecina par vēl vienu interesantu faktu: pēdējo 4 gadu laikā (izņemot 2014.gadu) Latgales reģionālā televīzijas no Domes saņēma 43 245 latus jeb 61 533 eiro. Jāatzīmē, ka minētās televīzijas auditorija galvenokārt ir Rēzeknes reģiona iedzīvotāji, taču situācija tika atrisināta ļoti vienkārši – Latgales reģionālās televīzijas sižetus Daugavpilī retranslēja vietējais televīzijas kanāls „Dautkom”. Sadarbības efektivitāti apliecina fakts, ka šogad ar Latgales reģionālo televīziju Daugavpils pilsētas dome noslēdza līgumu par 20 322 eiro, bet, piemēram, laikā no maija beigām līdz jūnija sākumam organizācijai tika pārskaitīti papildus 4 719 eiro.  

2014.gadā pašvaldība nolēma vēl aktīvāk izmantot radio, kas, kā zināms, nav labākais mārketinga līdzeklis ziņu atspoguļošanai. Šogad līgumi par reklāmas izvietošanu noslēgti ar «Latgales radio», «Alise plus», «Radio SWH Plus», «Divu krastu radio», «Rīga radio», «Super FM». Acīmredzot lasītājiem nav jānorāda, ka minēto radio pamatauditorija nav Daugavpils iedzīvotāji. 

Domes „topā”, protams, ir «Dautkom T» un «Dautkom Plus», tiek turpināta sadarbība arī ar Latgales reģionālo televīziju. Savukārt no drukātiem izdevumiem Dome izvēlējusies avīzi «Бизнес и Балтия» (sadaļa «Инвестиции»), «Latvijas avīze», «Vietējā Latgales avīze» un bērnu žurnālu «Приветик».

Interneta resursu vidū tika izvēlēts portāls «D-fakti». Galvenajos reitingos šis portāls nefigurē, toties tā dibinātājs startēja pašvaldību vēlēšanās vienā sarakstā ar pašreizējo deputāti Natāliju Petrovu.  

Jāatzīmē, ka Daugavpils 2014.gada budžetā reklāmas un mārketinga pasākumiem iedalīts finansējums 328 183 eiro apmērā, savukārt 2013.gadā tas sastādīja 197 173,09 latus (280 552,03 eiro).

Portāls Gorod.lv neslēpj, ka arī sadarbojās ar Domi un tās iestādēm, lai sniegtu iedzīvotājiem informāciju. Taču, ja, piemēram, 2012.gadā Žannas Kulakovas vadību aktīvi kritizējošā televīzija „Dautkom” turpina saņemt finansējumu par savu darbu, ar portālu Gorod.lv, kuram ir liela Daugavpils auditorija (ap 50-55 tūkst. unikālu Latvijas lietotāju), šogad sadarbības līgums netika noslēgts.


Написать комментарий