LDz ieguldīs 220 miljonus eiro dzelzceļa attīstībā

foto: www.fotoblog.lv

VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) šogad infrastruktūrā investēs 220,15 miljonus eiro, nākamgad - 166,73 miljonus eiro, pirmdien preses konferencē informēja LDz prezidents Uģis Magonis.

No šogad plānotajām investīcijām liela daļa ir Eiropas Savienības (ES) līdzekļu, ir arī valsts līdzfinansējums un paša LDz finansējums.

Papildu jau sāktiem ES atbalstītiem projektiem - otrā sliežu ceļa būvniecība posmā Skrīveri-Krustpils, Rīgas Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalna modernizēšana, stacijas "Bolderāja 2" būvniecība ar savienojošo ceļu uz Krievu salu - LDz šogad sācis vairākus projektus, saņemot ES Kohēzijas fonda papildu finansējumu.

Šie projekti paredz modernizēt LDz maģistrālo datu pārraides tīklu, kas ļaus vilcieniem kustēties ātrāk un drošāk. Notiek Liepājas stacijas signalizācijas sistēmas modernizācija un sliežu ceļu rekonstrukcija, kā arī Rīgas Šķirotavas stacijā tiks ieviesta moderna kustības vadības sistēma. Tiks rekonstruēti sliežu ceļi un nomainītas pārmijas, bet Jūrmalas un Jelgavas virzienos tiks modernizētas 16 stacijas un pieturas punkti.

Līdz šā gada beigām plānots pabeigt projektu, kurā laikā tiek izbūvēts otrs sliežu ceļš posmā Skrīveri-Krustpils. Šis projekts izmaksā kopumā 93,2 miljonus eiro. Otrs sliežu ceļš ļaus palielināt dzelzceļa infrastruktūras caurlaides spēju un kustības drošību.

Līdz 2015.gada beigām plānots pabeigt 13,9 miljonus eiro vērtu projektu, kas paredz signalizācijas, telekomunikāciju un elektroapgādes sistēmu modernizāciju iecirknī Bolderāja I-Zasulauks.

Šis projekts ir saistīts ar Daugavas kreisā krasta attīstību un paredz integrēt Latvijas dzelzceļa sistēmu vienotā ES transporta mezglā, panākot savietojamību ar kaimiņvalstīm un pārējo ES. Projekta laikā tiks modernizēts un uzlabots Rīgas dzelzceļa mezgls, palielinot kopējo jaudu, kā arī tiks uzlabota vilcienu kustība, drošība un visu sistēma pieejamība.

Vēl viens Daugavas kreisā krasta attīstības projekts paredz stacijas Bolderāja II ar savienojošo ceļu uz Krievu salas termināliem būvniecību. Šī projekta kopējās izmaksas ir 45 miljoni eiro, un projektu plānots pabeigt 2015.gadā.

Īstenojot projektu, tiks nodrošināta piekļuves infrastruktūra jaunbūvētajiem termināļiem Krievu salā. Kopējais projekta mērķis ir novirzīt kravu plūsmu no Daugavas labā krasta uz kreiso krastu, proti, Krievu salu.

Pēc aptuveni gada, 2015.gada augusta beigās, plānots pabeigt 38,9 miljonus eiro vērto Šķirotavas stacijas šķirotavas uzkalna modernizācijas projektu, kas paredz automatizēt procesus, palielināt vagonu apstrādes apjomu līdz 3000 vagoniem diennaktī, kā arī modernizēt vadības sistēmu 2015.gadā plānots arī pabeigt Šķirotavas stacijas centralizācijas modernizāciju.

Šajā projektā tiek ieguldīti 42,7 miljoni eiro, un tas paredz integrēt Šķirotavas staciju vienotā Eiropas dzelzceļa sistēmā, uzlabot dzelzceļa drošību, palielināt caurlaides spēju un optimizēt izmaksas.

Nākamā gada septembra beigās plānots pabeigt 20,8 miljonus eiro vērtu projektu, kas paredz modernizēt 16 pasažieru stacijas Jūrmalas un Jelgavas virzienos. Īstenojot šo projektu, tiks atdots parāds pasažieriem, vērtēja Magonis.

Maģistrālā datu pārraides tīkla modernizācijā plānots ieguldīt 14,2 miljonus eiro, un šo projektu plānots īstenot līdz 2015.gada beigām.

Magonis stāstīja, ka līdz šim ir daudz ieguldīts Ventspils stacijas attīstībā, tagad plānots ieguldīt 21,3 miljonus eiro Liepājas stacijas signalizācijas sistēmas modernizācijā un sliežu ceļu rekonstrukcijā. Projekts tiks īstenots līdz 2015.gada beigām.

LDz kravu pārvadājumi rādītāji šogad pirmajā pusgadā par 4,7% pārsniedz pagājušā gadā atbilstošā laika periodā pārvadāto - šogad pārvadāti 30,8 miljoni tonnu kravu.

Pagājušajā gadā kopumā LDz pārvadāja 55,8 miljonus tonnu kravu. LDz pērn nodokļos samaksājis 107,7 miljonus eiro. LDz 2013.gada peļņa pēc nodokļiem ir 79,8 miljoni eiro.

Valdība iepriekš nolēma, ka no šīs peļņas netiks ieturētas dividendes, lai uzņēmums tās varētu novirzīt publiskās dzelzceļa infrastruktūras investīciju projektiem.


Написать комментарий