Vai daugavpiliešiem par sadzīves atkritumu izvešanu nāksies maksāt vairāk?

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Kārtējo reizi komentējot sašutušo pilsētnieku telefonzvanus, SIA „Clean R” Klientu darījumu un transporta dienesta vadītājs Valērijs Stankevičs paskaidroja portālam Gorod.lv, ka atkritumu konteineru skaitu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju pagalmos nosaka klients.

„SIA „DDzKSU” iesniedza mūsu kompānijai adrešu sarakstu un vēlamo atkritumu izvešanas grafiku. Kad tikāmies ar SIA „DDzKSU” vadību, kā Daugavpils iedzīvotājs izteicu viedokli, norādot, ka pilsēta ir liela un konteineru ir maz. Pamanīju, ka mājas, kurā dzīvoju, pagalmā piecu konteineru vietā palikuši tikai divi.

SIA „DDzKSU” vadītājs J.Oļenovs paskaidroja, ka sakarā ar to, ka konteineri tika aizpildīti tikai par 70% tika nolemts samazināt to skaitu aptuveni par trešdaļu. Tāpēc mēs tagad vērojam šī lēmuma sekas”, paskaidroja V.Stankevičs.

Uz jautājumu, vai izvesto atkritumu apjoms ietekmēs rēķinus, kurus drīz saņems pilsētnieki, firmas pārstāvis nesniedza konkrētu atbildi. Viņš norādīja, ka maksu aprēķina apkalpojošā organizācija, un tiek maksāts par faktisku izvesto atkritumu daudzumu.

„Viss ir ļoti vienkārši: jo lielāks ir faktiski izvesto atkritumu apjoms, jo vairāk maksās pilsētnieki. Jāmaksā par izvesto apjomu, neatkarībā no tā, vai mēs to aizvedām vienā vai divās reizēs”, uzskata V.Stankevičs.

„No vienas puses, es saprotu Oļenova kungu, kurš cenšas samazināt konteineru skaitu. Domāju, ka šo lēmumu viņš pieņēma, vēloties palīdzēt pilsētniekiem un samazināt rēķinus. Tiesa, es viņa vietā nerīkotos radikāli, bet atkritumu konteineru skaitu samazinātu pakāpeniski, atkarībā no to piepildāmības”, paziņoja firmas pārstāvis.

V.Stankevičs nepaziņoja, cik tonnas atkritumu tiek izvestas no Daugavpils diennakts laikā, atzīmējot, ka tas ir individuāls faktors, kas ir atkarīgs no konkrētas pilsētas, iedzīvotāju skaita, daudzdzīvokļu dzīvojamo māju skaita, juridiskām struktūrām, industriālā sektora utt.

„Tas ir ļoti specifisks jautājums, un daudz ir atkarīgs no atkritumu šķirošanas pilsētā: jo vairāk tiek šķirots, jo mazāks ir atkritumu īpatsvars”, paskaidroja V.Stankevičs.

Atgādināsim, ka no šā gada 1.augusta sadzīves atkritumu apsaimniekošanas maksa par vienu kubikmetru sastāda 7,31 eiro (bez PVN), un maksā tiek iekļauta atkritumu savākšana, glabāšana, pārvešana un nodošana pārstrādei, reģenerācijai vai apglabāšanai (2,15 eiro par kubikmetru), Regulatora apstiprināta maksa par apglabāšanu poligonā (3,24 eiro par kubikmetru) un dabas resursu nodoklis (1,92 eiro par kubikmetru).


Написать комментарий