Eiropas Savienībai pret Krieviju ieviešot ekonomiskās sankcijas, vislielākos zaudējumus cietīs tranzītbiznesā strādājošie uzņēmēji, bet lielākās Latvijas ostas praktiski atradīsies dīkstāvē.
Līdz 2030. gadam visam Krievijas akmeņogļu eksportam būtu jānotiek tikai caur Krievijas ostām, paredz valsts Enerģētikas ministrijas izstrādātais ogļu industrijas ilgtermiņa attīstības plāns.
Saeimas Budžeta un finanšu komisijā otrdien skata nākamā gada budžeta paketes pavadošo likumprojektu priekšlikumus otrajā lasījumā.
Pasaules Bankas (PB) pētījumā "Pārskats par ostu sektoru Latvijā: konkurētspēja un pārvaldība" ir ietverti nekompetenti apgalvojumi, līdz ar to pārskats kā brāķis ir jāatgriež pētījuma autoriem un Satiksmes ministrija nedrīkst par to maksāt iepriekš prasītos 275 000 latus, otrdien Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas (LTBA) sapulcē paziņoja organizācijas prezidents, Ventspils brīvostas valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.
Eiropas Komisija (EK) šonedēļ sniegusi oficiālus komentārus par Latvijas iecerēm Eiropas Savienības (ES) fondu naudas dalīšanā nākamajiem septiņiem gadiem, tādējādi aicinot samazināt investīcijas transporta infrastruktūrā, lai gan lielākās pretenzijas komisijai ir pret naudas ieguldīšanu ostās, lidostās un lauku ceļos, vēsta Latvijas televīzijas (LTV) raidījums "de facto".
Ieviešot Latvijas ostām tiešos maksājumus valsts budžetā no ostu ieņēmumiem, likumdošanā noteiktās ostu funkcijas būtu jāapmaksā no valsts budžeta, secinājusi Satiksmes ministrija (SM), izvērtējot Latvijas un Igaunijas ostu pārvalžu darbību un to finansēšanas modeļus.
Saeimas Eiropas lietu komisija trešdien noraidījusi Eiropas Komisijas (EK) regulas priekšlikumu, kura paredzēja ieviest visām ostām kopīgus ostu darbību uzlabojošus konkurētspējas un caurskatāmības mehānismus.
Kazahstānas strauji augošā ekonomika un milzu tirgus ar lielu interesi raugās uz Latviju un tās ostām kā nozīmīgu tranzīta punktu kravām no Ķīnas un citām reģiona valstīm, liecina Latvijas valsts prezidenta Andra Bērziņa oficiālās vizītes laika izskanējušās atziņas.
Šogad otrajā ceturksnī Latvijas ostās pārkrauti 20,3 miljoni tonnu kravu, kas ir par 12,2% vairāk nekā 2011.gada otrajā ceturksnī, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Kravu apjomi, salīdzinot ar gada pirmo ceturksni, nav būtiski mainījušies, taču to pieauguma tempi mazinājušies.
Valstij vajadzētu koordinēt savu pārstāvju darbību ostās, intervijā izteicās partijas "Vienotība" Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Dzintars Zaķis.