Automobiļu monstri: neglītākās desmitgades mašīnas 1

foto: NetCarShow.com
foto: NetCarShow.com

Kopumā autobūves kompānijas ražo lieliskas mašīnas. Gadu no gada pieaug komplektējošo detaļu kvalitāte, tehnoloģijas kļūst sarežģītākas, paaugstinās komforta līmenis, uzlabojas ārējais izskats. Tomēr dažreiz kaut kas noiet greizi un parādās arī monstri, - vēsta style.rbc.ru.

Ford Explorer (1995)

Amerikāņiem Ford Explorer vērtību skalā atrodas apmēram starp tēviem–dibinātājiem un Lielo kanjonu. Nacionālās pašapziņas daļa, zemes sāls, neatņemams ikdienas atribūts. Arī no tehniskā redzes viedokļa 1995. modeļu gada Ford Explorer nebija slikts automobilis. Uzticams, jaudīgs, plašs, kaut gan neglīts – tieši tas, kas vajadzīgs plašajai amerikāņa dvēselei. Bet tieši šis modelis ieviesa modē milzīgus, rijīgus automobiļus, kuru pilnu jaudu vienkārši nav kur izmantot. Daudzi eksperti domā, ka tieši, pateicoties Ford Explorer panākumiem, Amerikas (tagad arī Krievijas) ceļi ir pārpildīti ar milzīgiem monstriem, kuriem nav kur izmantot savu lielumu un jaudu.

Pontiac Aztek (2001)

Skatoties uz šo mašīnu, grūti iedomāties, ka tās dzīves ceļš sākās ar konceptuālām skicēm (bet pēc tam arī ar pilna izmēra modeļiem), kuras ar pilnām tiesībām varētu nosaukt par oriģinālām. Tomēr līdz konveijeram nonāca tikai izejas koncepcijas baisa līdzība. Šis vidējā izmēra automobilis tika pozicionēts kā nedārgs automobilis cilvēkiem ar nestandarta skatījumu uz pasauli. Bet, spriežot pēc tā, ka pirmajā pārdošanu gadā GM izdevās realizēt tikai 25 tūkstošus automobiļu pat ar nestandarta skatījumu uz dzīvi, Aztek izrādījās pārāk nestandarta. Šī automobiļa dzīvē bija tikai divi nozīmīgi notikumi: 2008. gadā tas iekļuva neglītāko visu laiku un tautu automobiļu sarakstā pēc laikraksta The Daily Telegraph aptaujas rezultātiem un kļuva par vienu no galvenajiem kulta seriāla Breaking Bad elementiem. Aztek uzdevums bija vienkāršs: vest galveno varoni un ar savu izskatu parādīt, ka varonis ir pats lielākais pasaules neveiksminieks. Mašīna ar šo uzdevumu tika galā lieliski.

BMW 7 (2002)

Tāpat kā vairākums citu BMW, 2002. gada septītnieks bija lielisks automobilis no tehniskā redzes viedokļa: labi vadāms, ātri uzņēma ātrumu, daudz modernu tehnoloģiju. Bet tieši šajā modelī BMV pirmo reizi stādīja priekšā iDrive – kontrolieri džoistika veidā, ar kura palīdzību var vadīt dažādas automobiļa multimediju funkcijas. Ideja bija laba, bet praktiskā realizācija izrādījās šāda: lai piespiestu borta radio uztvērēju iegaumēt radio staciju, vajadzēja iziet septiņus elles apļus un nolikt smadzeņu izturības eksāmenu. Tāpat kā viss, kas nāk no Vācijas, pirmais iDrive bija sarežģīts ne tikai savas funkcionēšanas principu ziņā, bet arī savstarpējās sadarbības ar šoferi ziņā. Viņu vidū izrādījās maz tehnologu, un tādēļ mašīna izpelnījās daudz nelabvēlīgu atsauksmju. Starp citu, pilnīgi pelnīti.

Chevy SSR (2004)

Izlaižot šo modeli, General Motors domāja radīt jaunu leģendu Mini, bet rezultātā iesēdās peļķē, nopietni pārrēķinoties šī automobiļa ārējo un patēriņa īpašību līdzsvara izstrādē.

No Chevy gribēja izveidot karstu rodstera klases pikapu–kabrioletu. Un no dizaina redzes viedokļa SSR kā minimums sanāca oriģināls. Bet ar tehnisko izpildījumu radās misēklis, jo mašīna ir būvēta uz krosovera šasijas, kura izrādījās smaga un neveikla. Tā vietā, lai ātri uzņemtu ātrumu, SSR vienkārši vilkās, bet tā vietā, lai viegli veiktu pagriezienus, SSR tajos smagi ievēlās. Tas viss radīja rodsteru cienītāju dusmas un naidu pret GM, kā rezultātā pārdošanas bija zemas un automobiļa mūžs uz konveijera bija pavisam īss – mazāk nekā trīs gadi.

SsangYong Actyon (2006)

Varētu likties, ka nav nekā neglītāka par Pontiac Aztek. Tomēr 2006. gadā šī teorija tika apgāzta, kad parādījās Ssang Yong Actyon. Pēc tam, kad ražotāji saprata, kādu reakciju radīja šī automobiļa dizains, viņi izdomāja skaistu stāstu: šis automobilis tika konstruēts ar superdatora palīdzību, kurš aprēķināja ideālus automobiļa aerodinamiskos raksturojumus, tādēļ tam ir tik interesants ārējais izskats. Bet tas viss, protams, ir pasakas. Pirmās paaudzes Actyon izskatījās tā, it kā to projektēja aerodinamikas caurulē – nabaga dizaineri auksta vēja brāzmās mēģināja ar apsaldētām rokām izveidot automobili, bet rezultātā, kas sanāca, tas sanāca.

Neskatoties uz to, ka visi spoguļi pasaulē kļūst tumšāki un plaisā, tajos ir vērts atspoguļoties šim automobilim, pateicoties pieejamai cenai un diezgan labām gaitas īpašībām. Actyon laimīgi nodzīvoja uz konveijera 5 gadus, lai pēc tam dotu vietu jaunai paaudzei, kuru, spriežot pēc visa, jau zīmēja dzīvi cilvēki, nevis superdatori.


Написать комментарий

Kas ir neglīts? Desmitgade vai mašīnas?