LK turpinās cīnīties par zaudējumu piedziņu no Lemberga; varētu pārsūdzēt Anglijas tiesas lēmumu

foto delfi.lv
foto delfi.lv

Pēc Anglijas Augstās tiesas lēmuma neskatīt "Latvijas Kuģniecības" (LK) meitas kompāniju prasību pret Ventspils mēru Aivaru Lembergu par it kā neizdevīgi slēgtajiem kuģu fraktu līgumiem, jo lieta neesot šīs tiesas jurisdikcijā, LK ir apņēmības pilna turpināt cīņu un pārsūdzēt šo Anglijas Augstās tiesas lēmumu vai meklēt citas tiesvedības iespējas.

LK turpinās centienus piedzīt no Lemberga zaudējumus, kas pēc LK domām, radušies no neizdevīgajiem kuģa frakta līgumiem, no kuriem labumu esot guvis Lembergs un viņa ģimene, portālu "Delfi" informēja LK valdes priekšsēdētājs Saimons Bleids.

Lemberga advokāte Vineta Čukste ceturtdien informēja, ka Anglijas Augstā tiesa nolēma, ka "Antonio Gramsci Shipping Corporation" un 29 citu Latvijas Kuģniecības meitas sabiedrību celtā prasība pret Lembergu par it kā neizdevīgi slēgtajiem kuģu frakta līgumiem nav šīs tiesas jurisdikcijā. Līdz ar to tuvāko divu nedēļu laikā tiesai arī būs jāatceļ šīs prasības nodrošinājumu - Lemberga īpašumu "iesaldēšanu" 135 miljonu ASV dolāru (66,69 miljonu latu) vērtībā.

Taču "Latvijas Kuģniecība" ir apņēmības pilna tiesāšanos turpināt. "Latvijas Kuģniecība" šobrīd pārspriež situāciju ar saviem juridiskajiem konsultantiem, un LK "mērķis ir pārsūdzēt šo lēmumu un turpināt centienus piedzīt zaudētos finanšu līdzekļus no Aivara Lemberga, viņa ģimenes, sabiedrotajiem un citiem iesaistītajiem", norādīja Bleids. Viņš skaidroja, ka "tas tikpat labi var ietvert jaunu lietu ierosināšanu saistībā ar nesenākām prettiesiskām shēmām, kuras vēl tiesās netiek izskatītas."

Bleids arī uzsver, ka pašlaik tiesas rīkojums par Lemberga īpašumu "iesaldēšanu" visā pasaulē joprojām ir spēkā, un "Latvijas kuģniecības" prasības pret Lembergu joprojām turpinās.

Bleids norāda, ka "saskaņā ar esošajiem pierādījumiem Aivars Lembergs, viņa ģimene un sabiedrotie, iespējams, ir galvenie labuma guvēji no darbībām [neizdevīgo frakta līgumu slēgšanas], kuras veiktas ilgākā laika posmā līdz 2010. gada beigām".

"Attiecībā uz šīm lietām tuvākajos gados, visticamāk, tiks uzturēts liels skaits tiesvedību dažādās jurisdikcijās, ieskaitot ne tikai Lielbritāniju, bet arī dažādas ārzonu valstis," norāda Bleids.

Tāpat Bleids atgādina, ka tiesa iepriekš pieņēma prasību izskatīšanai pēc būtības un "lēma, ka prasītāji pret Lembergu bija sagatavojuši pietiekami pārliecinošus argumentus, kas ļautu turpināt šīs lietas izskatīšanu".

"Kā jau esam iepriekš teikuši, var paiet vairāki gadi līdz šādās lietās tiek pieņemts gala lēmums, un kuģniecība varēs atgūt finanšu līdzekļus, kas zaudēti saistībā ar nelikumīgajām kuģu frakts shēmām un citām darbībām, kuru rezultātā aizvilta nauda un citi aktīvi no AS "Latvijas Kuģniecība" un tās akcionāriem, tajā skaitā Latvijas valsts, " pauda Bleids.

Jau ziņots, ka 2011.gada pavasarī Anglijas Augstā tiesa pieņēma lēmumu par iesaldēšanas rīkojumu pret Aivara Lemberga aktīviem, pamatojoties uz Latvijas kuģniecības 30 meitas sabiedrības celto prasību par it kā prettiesisko frakta līgumu slēgšanu. Anglijas tiesas pērn izdotais rīkojums zaudētu spēku, ja Lembergs sniegtu nodrošinājumu, iemaksātu tiesai 135 miljonus ASV dolāru vai sniegtu nodrošinājumu šādas summas apmērā citā veidā.

Anglijas un Velsas Augstākajā tiesā notiek tiesas process "Antonio Gramsci Shipping" un citas pret "Recoletos Ltd. un citiem", kurš plašākai Latvijas publikai kļuva zināms 2010.gada vasarā, kad no tā materiāliem noplūda liecības par to, kā Andris Šķēle un Aivars Lembergs savulaik "pie galda" vienojušies par "Latvijas kuģniecības" privatizāciju.

Anglijā notiekošā tiesvedība ir LK holdingu pārņēmušā "Vitol" tiesāšanos ar personām, kuras, viņuprāt, holdingu iztukšojušas, kā rezultātā "Vitol" savulaik investējis "tukšā čaulā". Lielbritānijā patlaban Lieta Lieta bija ierosināta pēc LK meitasfirmu prasības pret ārzonu kompānijām, kas tiek vainotas nelikumīgā vairāk nekā 60 kuģu frakts darījumu noslēgšanā par mākslīgi zemām likmēm 2003.-2005.gadā, tādējādi nodarot LK zaudējumus 100 miljonu ASV dolāru (57 miljonu latu) apmērā. Vēlāk ar prasību vērsās arī pret Lembergu, uzskatot, ka viņš saistīts ar šo frakta līgumu slēgšanu.


Написать комментарий