VARAM plāno dažādu valsts iestāžu pakalpojumus apkopot vienā klientu apkalpošanas centrā

foto delfi.lv
foto delfi.lv

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) varētu veidot vienotu klientu apkalpošanas centru visām valsts iestādēm, ko paredz jauns premjeram nosūtītais publisko pakalpojumu sistēmas reformas projekts, pirmdien laikrakstā "Dienas Bizness" pastāstījis vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Edmunds Sprūdžs (RP).

Vispirms paredzēts izstrādāt un izmēģināt sistēmas pilotprojektu, kura laikā visas valsts iestādes vēl neaptveršot. Tomēr iecerētās reformas pamatmērķis ir apvienot pakalpojumu sniegšanu, kas ļautu "vienā iestādē un vienā vietā saņemt visus pakalpojumus," norādījis ministrs.

"Respektīvi, Valsts ieņēmumu dienesta klientu apkalpošanas centrs būtu turpat, kur Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra, Valsts reģionālās attīstības aģentūra vai vietējā uzņēmējdarbības attīstības aģentūra. Apvienotajai struktūrai, kas pēc būtības nebūtu jauna iestāde, būtu reģionālais vadītājs, kura pakļautībā strādātu, piemēram, Pārtikas un veterinārā dienesta klientu apkalpošanas funkcija, kamēr politikas jomas kontrole paliktu attiecīgā resora paspārnē," iecerētās reformas būtību izklāstījis Sprūdžs.

Tas, cik šādu vienotu centru būtu vajadzīgs, tiktu apzināts, ņemot vērā vairākus faktorus – iestāžu esošo izvietojumu, pakalpojumu pieejamību, epakalpojumu attīstību, bibliotēku tīklu, norādījis Sprūdžs. Viņš piebildis, ka apvienotais klientu apkalpošana attiektos kā uz lauku reģionu iedzīvotājiem, tā rīdziniekiem. Savukārt nākamais līmenis būtu valsts un pašvaldību sniegto pakalpojumu savietošana, intervijā "Dienas biznesam" piebildis ministrs.

Pilotprojekts iecerēts Latgalē. Pēc Sprūdža teiktā, ja valdība to akceptētu un jauno 2013.gada 1.janvāra varētu sākt reorganizāciju un vairāku pirmo iestāžu pakalpojumus piedāvātu vienota klientu apkalpošanas centra ietvaros, tas "būtu sasniegums," paudis Sprūdžs.


Написать комментарий