Kā zināms, reklāma ir tirdzniecības dzinējs, tā jau sen ir ienākusi mūsu ikdienas dzīvē. Dažāda vecuma cilvēkiem un dažādām dzīves jomām domātās reklāmas kampaņas aicina iegādāties mums ne vienmēr nepieciešamas lietas un ne īpaši noderīgas preces un pakalpojumus.
Nesen Daugavpils 3.vidusskolas foajē uzradās košs plakāts ar sulas reklāmu – liels dzeltenais cilvēciņš aicina iegādāties sulu un piedalīties balvu izlozē internetā. Uztraukusies skolēna mamma jautāja portālam Gorod.lv, vai skola ir tiesīga savās telpās ievietot šāda veida reklāmu, kas mērķtiecīgi ietekmē bērnus. Kā zināms, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) nesen kāda mobilo sakaru operatora reklāmas kampaņu atzina par negodīgu un uzlika naudas sodu.
3.vidusskolas direktore Alla Grjaznova mums paziņoja, ka tā esot nevis reklāma, bet informācijas plakāts, kas aicina bērnus dzert veselīgas sulas. Pēc direktores vārdiem, vecākiem šādos gadījumos jāvienojas ar bērniem par reklamēto pārtikas produktu iegādi. Skolēna mātes iebildumi tiks ņemti vērā.
Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldes speciāliste Maija Lazdāne arī uzskata, ka reklāma neesot pretlikumīga, jo tā tikai aicina dzert sulas bez konservantiem. Turklāt šādu akciju rezultātā skolēniem rodas iespēja laimēt interesantas dāvanas, balvas un braucienus.