Briti uzsāk izmeklēšanu par pārāk agresīvu mārketingu digitālajās spēlēs

foto: gamingupdate.com
foto: gamingupdate.com

Britu tirdzniecības regulators uzsācis izmeklēšanu par digitālo spēļu izdarīto spiedienu, kura rezultātā bērni nepadomīgi pērk dažādas virtuālās "ekstras", ziņo portāls "db.lv", atsaucoties uz raidsabiedrību BBC.

Zināms, ka daudzas internetā rodamās digitālās spēles piedāvā par papildus maksu paplašināt spēlētāja virtuālās iespējas. Lielbritānijas Godīgas tirdzniecības birojam (GTB) ir aizdomas, ka šādi piedāvājumi spēlēs dažkārt ir iestrādāti ļoti mērķtiecīgi, lai azarta karstumā cilvēks "norautos" un iztērētu naudu par to, ko citkārt nemaz nepirktu. Pamatproblēma ir tā, ka būtiska virtuālo spēļu auditorija ir nepilngadīgie, kas neapzinās šāda spiediena radītās reālās sekas.

Tā kāds Bristoles puisēns, savu vecāku planšetdatorā spēlējot "Zombies versus Ninjas", dažādiem spēles palīgrīkiem iztērējis 1700 mārciņas. Izraisoties skandālam, kompānija "Apple" par papildus iespējām iekasēto naudu gan aizskaitījusi sašutušajiem vecākiem atpakaļ, ziņo raidsabiedrība.

Savukārt regulatora "PhonePayPlus" šogad publicētā statistika liecina, ka patērētāju sūdzības par nesamērīgajiem rēķiniem, kas piestādīti par dažādu virtuālo aplikāciju iegādi, pieaugušas par 300%.

Tādēļ GTB patlaban izmeklē, vai šādi gadījumi, proti, virtuālo papildiespēju iegāde, nav "maldinoša, komerciāli agresīva un citādi negodīga".

"Esam nobažījušies par to, ka bērni un viņu vecāki varētu būt pakļauti negodīgam spiedienam pirkt spēles, ko viņi bija uzskatījuši par bezmaksas, bet beigās tās var nozīmēt pamatīgas izmaksas," skaidro GTB vecākais direktors Kavendišs Elitorns.

Biroja apkopotā informācija liecina, ka lielākais vairums viedtālruņu populārāko spēļu ir lejuplādējamas bez maksas, bet pēc tam rada saviem veidotājiem peļņu ar pirkumiem, kas veikti jau aplikācijas iekšienē. Cenas par ekstrām svārstās no dažiem pensiem līdz 70 mārciņām.


Написать комментарий