Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) ir vērsušies patērētāji ar sūdzībām par SIA Expresskurjers.lv īstenoto komercpraksi, informēja centra pārstāvji.
Vairāki patērētāji PTAC informējuši, ka, pasūtot ziedu un/vai dāvanu piegādi ar kurjeru interneta vietnē nosutiziedus.lv, kas pieder SIA Expresskurjers.lv, neilgi pēc pasūtījumu veikšanas saņemti rēķini, kas tika apmaksāti tajos noteiktajos termiņos.
Tomēr ziedi vai dāvanas noteiktajā termiņā piegādāti netika, kā arī komersants, neskatoties uz to, ka pakalpojums netika sniegts, neatmaksāja patērētājiem viņu iemaksāto naudu, tostarp arī pēc patērētāju pieprasījuma.
PTAC ir ierosinājis administratīvo lietu, kuras ietvaros uzsācis vērtēt SIA Expresskurjers.lv īstenotās komercprakses atbilstību patērētāju tiesību aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām. Ja, izvērtējot materiālus, PTAC konstatēs pārkāpums uzņēmuma darbībā, kas ir radījis vai varētu radīt būtisku kaitējumu patērētāju kolektīvajām interesēm, PTAC būs tiesīgs lemt par attiecīga saistoša lēmuma pieņemšanu, kas tiks publicēts PTAC mājaslapā.
PTAC atgādina, ja pārdevējs vai pakalpojumu sniedzējs nevar izpildīt līgumu tādēļ, ka pasūtītās preces vai pakalpojumi nav pieejami, viņš par to informē patērētāju un atmaksā patērētājam visu veikto iemaksu ne vēlāk kā 30 kalendāra dienu laikā no dienas, kad pārdevējs vai pakalpojumu sniedzējs saņēmis patērētāja pasūtījumu.
Strīdus vai domstarpību gadījumā sākotnēji jautājumus jārisina pārrunu ceļā ar pārdevēju. Ja kopīgs risinājums netiek rasts, ieteicams savu prasījumu noformēt rakstveidā. Ja situāciju neizdodas atrisināt šādā veidā, patērētājs ir tiesīgs vērsties ar iesniegumu PTAC vai ar prasību tiesā vispārējā civiltiesiskajā kārtībā.