Jaunais tunelis būs 123 kilometrus garš, tas stiepsies pa Bohai jūras dibenu un savienos Daļaņas pilsētu ziemeļaustrumos un Jaņtajas pilsētu Ķīnas austrumu daļā. Pagaidām nav zināms, kad tuneli nodos ekspluatācijā, ziņo "Itar Tass".

Kopumā tuneļa būvniecībā plāno investēt 42 miljardus ASV dolāru (aptuveni 21 miljardu latu). Eksperti lēš, ka ik gadu tuneļa ekspluatācija ļaus nopelnīt 3,26 miljardus ASV dolāru (1,63 miljardi latu), un tā būvniecība atmaksāsies 12 gados.

Tas saīsinās ceļu no valsts austrumu provincēm uz ziemeļaustrumiem par gandrīz 1000 kilometru.

Pirmo reizi šī tuneļa būvniecības plāni tika publiskoti 1994.gadā, toreiz bija iecerēts pabeigt tuneļa izbūvi 2010.gadā, taču realizēt šos plānus neizdevās, un vērienīgais tunelis joprojām pastāv ir tikai plānos un rasējumos.

Šobrīd pasaulē garākais zemūdens tunelis atrodas Japānā, un tā garums ir 54 kilometri.