Olšteins: valsts dara visu iespējamo par vienošanos starp 'Pasažieru vilcienu' un CAF

publicitātes foto
publicitātes foto

No valsts puses tiek darīts viss iespējamais, lai panāktu vienošanos par līguma grozījumiem starp pasažieru pārvadātāju pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) un Spānijas kompāniju "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A." (CAF), kas uzvarēja PV konkursā par jaunu vilcienu iegādi, otrdienas rītā LNT raidījumā "900 sekundes" pauda Satiksmes ministrijas (SM) parlamentārais sekretārs Klāvs Olšteins.

Šajās dienās turpinās aktīvs darbs, lai sagatavotu līguma grozījumus, bet "prognozēt, kā tas beigsies, es šobrīd nevaru," viņš teica.

PV valde esot definējusi prioritāros punktus, kas nepieciešami līguma noslēgšanai un, vadoties no tiem, sarunas turpināsies. Tomēr, ja otrdien līdz pusnaktij neizdosies panākt vienošanos, būs divi iespējamie scenāriji - līguma slēgšanas termiņu pagarinās, vai arī izsludinās jaunu konkursu ar jauniem konkursa nosacījumiem.

Politiķis noraidīja pārmetumus, ka PV valde nevēloties noslēgt līgumu un līguma noslēgšana tiek kavēta, sakot, ka "no valsts puses tiek darīts viss, lai līgums tiktu noslēgts” un ”valsts interesēs ir, lai šie vilcieni būtu”.

Pagājušās nedēļas vidū AS "Pasažieru vilciens" (PV) valde nosūtījusi jaunos grozījumus vilcienu iepirkuma līgumā, kuros cita starpā ietverta nepārprotama norāde, ka bez piedāvātajiem grozījumiem līgumā nebūs iespējams saņemt Eiropas Komisijas (EK) finansējumu daudzmiljonu vilcienu iepirkumam, iepriekš portālam "Delfi" sacīja PV valdes loceklis Aigars Štokenbergs.

Jau ziņots, ka 2.aprīlī parakstītais jauno vilcienu iepirkuma līgums vēl nav stājies spēkā, jo parakstītais dokuments atšķiras no valdībā akceptētā līgumprojekta. Finanšu ministrija, izvērtējot PV un CAF šā gada 2.aprīlī noslēgto līgumu par jauno vilcienu iegādi, iepriekš secināja, ka PV, slēdzot līgumu ar CAF, nav ņēmis vērā valdības norādījumus.

Arī EK ir paudusi līdzīgu nostāju, ka līguma grozījumi satur tādas būtiskas izmaiņas, kas rada nepieciešamību rīkot jaunu iepirkuma konkursu, un EK varētu pilnībā liegt Latvijai paredzēto 100 000 miljonu latu līdzfinansējumu šim projektam, jo, EK ieskatā, līguma atšķirība no konkursa nolikuma ir tik būtiska, ka diskriminē citus konkursā zaudējušos un nepiedalījušos uzņēmumus.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai būs 44 miljoni latu.


Написать комментарий