“Google” norūpējies par “Samsung” ietekmi “Android” tirgū

foto: delfi.lv
foto: delfi.lv

Kompānijas "Google" vadība bažījas par arvien augošo "Samsung" ietekmi "Android" operētājsistēmas mobilo ierīču tirgū, vēsta izdevums "The Wall Street Journal" ar atsauci uz anonīmu avotu.

"Samsung", kas, pēc 2012. gada noslēdzošā ceturkšņa datiem, aizņem vairāk nekā 40 procentus "Android" operētājsistēmas ierīču tirgus, varētu izmantot savu ietekmi, lai uzspiestu "Google" jaunus noteikumus ienākumu sadalei par satura tirdzniecību. Dienvidkorejas kompānija varētu iekārot daļu peļņas no "Google" mobilās reklāmas. Atteikuma gadījumā "Samsung" varētu ieviest savu operētājsistēmas modifikāciju un aplikāciju veikalu, līdzīgi kā "Amazon" saviem "Kindle" planšetdatoriem.


"Google" un "Samsung" pārstāvji atteikušies komentēt uzvirmojušās runas.

Pirms kāda laika "Google" mobilā un digitālā satura viceprezidents Endijs Rubins, kurš atbild arī par "Android" operētājsistēmas izstrādes attīstību, valdes sēdē paziņojis, ka "Motorola" un tās patentu iegāde palīdzēšot nodrošināties pret "Samsung" augošo ietekmi mobilo ierīču tirgū.

"Google" ienākumi mobilo ierīču tirgū 2012. gadā bija aptuveni astoņi miljardi ASV dolāru, kamēr "Samsung" par mobilajām ierīcēm ar "Android" operētājsistēmu ietirgojis 60 miljardus dolāru – divkārt vairāk nekā 2011. gadā.

"Samsung" daļa "Android" platformas viedtālruņu tirgū no 38,7 procentiem 2011. gadā pieaugusi līdz 40,2 procentiem 2012. gadā. Tuvākā konkurenta "Huawei" īpatsvars šajā tirgus segmentā ir tikai septiņi procenti.


Темы: , , , ,
Написать комментарий