'Audi', 'Lexus' un 'Mercedes' izgāzies jauna veida triecienu testā

foto kadrs no video
foto kadrs no video

"Audi A4", "Lexus IS" un "Mercedes-Benz" C-klases sedans, kuri līdz šim aizvadītajos triecienu testos saņēmuši augstu novērtējumu, izgāzušies jauna veida izmēģinājumā, ko veica amerikāņu satiksmes drošības institūts (IIHS).

IIHS organizētais jaunā veida tests paredz frontālo sadursmi ar virsbūves priekšdaļas 25 procentu pārklājumu 64 km/h ātrumā. Precīzāk, šis 25% pārklājums sadursmei ar šķērsli ir autovadītāja pusē. Tādējādi organizācija pārbaudīja, kādas sekas būtu automobiļa sadursmei, piemēram, ar koku, stabu vai pretī braucošo spēkratu.

Pēc iepriekšminēto trieciena testu rezultātiem, "Audi A4" sedanā stūresrata kolonna pabīdītos autovadītāja virzienā par 18 centimetriem, kā rezultātā šofera galva var noslīdēt no gaisa spilvena un ietriekties automobiļa virsbūves elementos. Eksperti uzsver, ka šajā testā nenostrādāja arī sānu gaisa drošības spilvens, kā dēļ autovadītājs var gūt būtiskas traumas.

"Mercedes-Benz" C-klases gadījumā autovadītāja kāja palika iespiesta zem bremžu pedāļa, bet kreisas ritenis sedanam vispār tika norauts. Tikpat sliktu rezultātu uzrādīja arī "Lexus IS".

Tikai trīs izmēģinātie automobiļi sasniedza samērā labu rezultātu jaunajā testā – "Acura TL", "Infiniti G" un "Volvo S60", no kuriem tieši "Volvo" bija izcilākais. Viduvēju vai drīzāk sliktu rezultātu uzrādīja "Acura TSX", "BMW" 3. sērija, "Lincoln MKZ" un "Volkswagen CC".

"Jaunā triecienu testu programma izstrādāta, analizējot reālo ceļu satiksmes negadījumu apstākļu statistiku. Mēs šos izmēģinājumus rīkojām tādēļ, lai novērtētu pasažieru traumu risku tamlīdzīgā sadursmē un saprast, kā uzlabot automobiļu drošību," preses paziņojumā norāda IIHS prezidents Adrians Lands.

Atgādinām, ka tradicionāli trieciena testi tiek veikti ar 40% virsbūves priekšdaļas pārklājumu. Parasti autoražotāji buferzonu un ar to saistītos drošības elementus uzstāda pamatā priekšdaļas vidū.


Написать комментарий