Daudzfunkcionālajam centram dots jauns vārds „GORS”

foto rezekne.lv
foto rezekne.lv

Topošais Austrumlatvijas reģionālais daudzfunkcionālais centrs Rēzeknē ticis pie skanīga un spēcīga vārda – visai sarežģītā nosaukuma vietā nācis zīmols „Latgales vēstniecība GORS” jeb latviešu valodā – „GARS”. Pie zīmola stāsta un dizaina izveides strādāts ilgi un atbildīgi, līdz pilnībai noslīpējot katru burtu, toni un domu, informē Rēzeknes portāls.

„GORS” dzimis zīmolu ligzdā „MATKA” un dizaina studijā „Asketic”.

„Dzi, ieklausies – te dzied, te dzimst, te dzirksteļo! „GORS” ir dzīves vieta ne tikai visam senajam, vērtīgajam, kas dzīvo Latgalē. Te dzims un dzīvos arī jaunais, nebijušais, aizraujošais. Īsts, skaists, radošs „GORS”. Te satecēs kultūra, māksla, idejas, notikumi, jaunie, vecie, dzimtas, savējie un aicinātie, dejas, dziesmas, uzlecošas zvaigznes, senas vērtības. Kultūras centrs, koncertzāle, kino, dzīvesvieta māksliniekiem, izstāžu vieta mākslai, restorāns dzīves baudīšanai, eksperimentiem ar visām maņām. Vieta, kur dun un dūc. Latgales atmodas vieta. Dzi, dzi, celies, nāc, jūti „GORU!”,” tā īsumā var paust „Latgales vēstniecības GORS” stāstu.

SIA „Austrumlatvijas koncertzāle” vadītāja Diāna Zirniņa stāsta: „Vārda došana Rēzeknē topošajai daudzfunkcionālajai koncertzālei ir ļoti nozīmīgs un atbildīgs lēmums. Sapratām, ka līdzšinējais nosaukums Austrumlatvijas reģionālais daudzfunkcionālais centrs ir visai sarežģīts – tas drīzāk atklāj projekta, ne mājas patieso būtību. Dēvēt topošo centru par koncertzāli arī nav īsti atbilstoši, jo tā nav tikai koncertzāle, – te ir vieta arī kino, izstādēm, radošām izpausmēm, Dzimtsarakstu nodaļai. Vārda izvēle nav bijusi vienkārša. 

Patiesībā var vilkt paralēles ar to, kā ģimenē bērnam izvēlas vārdu – dažkārt mammai patīk viens vārds, tētim – otrs, bet vecvecākiem vēl kāds cits. Jā, cilvēka vārds ir ļoti svarīgs, taču esmu pārliecināta, ka ne jau vārds veido cilvēku, bet gan cilvēks savu vārdu. Tamdēļ uz mūsu pleciem gulst liela atbildība piepildīt izvēlēto zīmolu „GORS” ar darbiem, saturu un attieksmi. Ceru, ka arī citi būs ne tikai notikumu vērotāji, bet līdzdalībnieki, palīdzot mums piepildīt „GORS” būtību.”

 

„GORS” vārda svētki

Atklājot un godā ceļot Austrumlatvijas reģionālā daudzfunkcionālā centra vārdu „Latgales vēstniecība GORS”, pirms Adventa noskaņās 1. decembrī Latgales Kultūrvēstures muzejā Rēzeknē norisinājās sirsnīgas svinības, kurās piedalījās arī Kultūras ministrijas parlamentārā sekretāre Inese Laizāne, kas veltīja atzinīgus vārdus izvēlētajam zīmolam, uzsverot, ka vārds „GORS” ir patiesi spēcīgs.

Savukārt Rēzeknes pilsētas domes priekšsēdētājs Aleksandrs Bartaševičs norādīja, ka „GORS” atklāj centra būtību un ambīcijas, kā arī liek cilvēkiem būt aktīviem līdzdalībniekiem, nevis tikai vērotājiem. Svinībās ciemos bija ieradušies arī zīmola radītāji no zīmolu ligzdas „MATKA” un dizaina kompānijas „Asketic”, savu versiju par koncertzāles vārdu un būtību klāstīja vārsmotājs Raibīs Suņs (Oskars Orlovs), muzikālo baudījumu ar īpašu programmu „Baroka krelles” sniedza pavisam jauns kvartets, kurā muzicē „GORS” orķestra diriģents Jānis Stafeckis (kontrabass), Ieva Saliete (klavesīns), Agnese Kanniņa-Liepiņa (baroka vijole) un Ainis Zavackis (perkusijas).

Par garšas priekiem rūpējās kafejnīcas „Mōls” un „Mozō Rogovka”, kas galdā cēla īstenus latgaliešu ēdienus, kā arī „GORS” draugi „Valmiermuižas alus”, kas sildīja un sarunas raisīja ar karstalu. Pasākuma laikā omulīgā un brīvā atmosfērā ikviens varēja apskatīt Latgales mākslinieku darbu izstādi „Rudens 2012”. Īpašs un plaši apmeklēts bija arī Austrumlatvijas reģionālā daudzfunkcionālā centra vārda došanas koncerts Rēzeknes pilsētas Kultūras namā, kur uzstājās jaunais muzikālais kvartets.

„GORS” būtība

„GORS” misija ir kļūt par Latgales vēstniecību – centru, kurā vienkopus rada un vēsta Latgales stāstu. Vēstniecībā „GORS” satek kultūras mantojums, jaunrade, valoda. „GORS” ir dzīvesvieta ne tikai visam senajam un vērtīgajam, kas dzīvo Latgalē, – te atspoguļojas arī pasaules nozīmīgākās tendences. „GORS” ir vieta, kas dod impulsu, iedvesmo, liek lepoties ar paveikto pašiem latgaliešiem, kā arī ieinteresē un aizrauj citus – braukt ciemos, pētīt, baudīt te radīto un stāstīt savus stāstus. Vēstniecībā „GORS” satiekas kultūra, sabiedriski notikumi un jaunas idejas, jaunie un vecie, savējie un aicinātie. Vēstniecībā „GORS” atspoguļojas visa Latgale.

Vēstniecībā „GORS” mājo divas akustiskās koncertzāles, no kurām viena pielāgota kino demonstrēšanai, horeogrāfijas zāle, orķestra mēģinājumu telpa, mūzikas ierakstu veikals, dzimtsarakstu nodaļa, restorāns dzīves baudīšanai un telpas eksperimentiem, orķestra, koru un deju kolektīvu mēģinājumiem.

„GORS” tiecas mērķtiecīgi integrēt norises, pakalpojumus un idejas, lai nākotnē kļūtu par unikālu reģiona centru – Latgales vēstniecību. Vēstniecībā „GORS” notiks reģionālas un starptautiskas konferences, semināri, plenēri, izstādes, jaunrades darbnīcas, kā arī daudzi citi kultūrizglītojoši sabiedriskie pasākumi. „GORS” atspoguļos gan profesionālās mākslas (muzikāli dramaturģiski uzvedumi – opera, balets, mūzikls, simfoniskās mūzikas koncerti, kora mūzikas koncerti, kamermūzikas koncerti), gan amatiermākslas norises. Vēstniecībā „GORS” varēs apmeklēt kino un mākslas izstādes. „GORS” viens no pamatuzdevumiem ir sadarbības veidošana ar izglītības iestādēm, lai kopā audzinātu un daudzinātu kulturālu un izglītotu sabiedrību.

„GORS” zīmola ideja tapusi zīmolu ligzdā „MATKA”. Zīmolvede Inese Apse-Apsīte stāsta: „Latgale ar savu unikālo vēstījumu, cilvēkiem, mantojumu jau sen bija pelnījusi simbolisku vietu, enerģijas centru, kas ne tikai stāstītu tautas vēsturi, bet arī radītu un veidotu ko jaunu, nebijušu. Jaunā ēka iemieso šo vēlmi, un tās zīmols pauž Latgales milzīgo dzīvotgribu.”

„GORS” vizuālā identitāte

„GORS” vizuālā identitāte ir veidota, balstoties uz zīmola pamatvērtībām un galveno ideju par Latgales vēstniecību un darbībā esošu radošo garu. Izmantojot grafiskus izteiksmes līdzekļus, identitāte izceļ un svin Latgales kultūras galveno mantojumu – valodu. Ar spilgtu dzīvīgumu tiek identificētas un uzsvērtas niansētas atšķirības no latviešu valodas, kas padara latgaliešu valodu īpašu un krāsainu. Vārds un valoda ir „GORS” identitātes pamats. Iesākumā bija vārds – netaustāms gars, kas top saredzams, sataustāms un sadzirdams „GORS” vizuālajos materiālos. „GORS” identitāte ir latgaliešu valodas dārguma svinēšana.

„GORS” logotips ir centra vizuālās identitātes pamata elements – tā pamatā ir zīmola nosaukums, kuru pārklāj krāsaina „O” burta birka, kas norāda uz latviešu un latgaliešu valodas atšķirībām konkrētajā vārdā. Tādējādi logotips iezīmē pamatu arī kopējai vizuālajai identitātei – grafiskajai spēlei, izceļot dažādu vārdu atšķirību un latgaliešu valodas īpatnības. „GORS” identitātes pamatā ir sešas krāsainas logotipa versijas, kas ir savstarpēji līdzvērtīgas un veido dzīvīgu identitātes krāsu paleti.

„GORS” vizuālā identitāte tapusi dizaina studijā „Asketic”. Kompānijas grafiskais dizainers Miķelis Baštiks teic: „”GORS” dizaina procesā vēlējāmies izcelt stāstu par Latgales unikālo kultūras un valodas mantojumu. Nevis to paslēpt un nolikt malā kā sekundāru, bet tieši otrādi – izcelt un svinēt to. Izvēlējāmies stāstīt šo stāstu, izceļot latgaliešu valodas šķietamās īpatnības un padarot vārdu dažādības kā vienotu vizuālās identitātes rakstu. Izmantotās krāsas vizuālajā identitātē komunicē dzīvības, dziesmas, dzīves dažādību un krāsainību.


Написать комментарий