Zvērinātas advokātes ieteikumi, kā sevi pasargāt no juridiskām ķibelēm

foto: delfi.lv
foto: delfi.lv

Vai domājat, ka tikai zagļi un laupītāji iekuļas juridiska rakstura likstās? Nebūt ne! Itin bieži šādās ķibelēs iekuļas gluži nevainīgi cilvēki - uzticēšanās, naivuma, nezināšanas vai vienkārši pārāk labas sirds dēļ.

Tad jāmeklē jurista palīdzība, lai tiktu no likstas laukā. Taču bieži vien sevi pasargāt varam paši, ievērojot pavisam elementārus un vienkāršus ieteikumus.

Neuzņemties citu cilvēku saistības

Draugs vai kolēģis, varbūt pat radinieks stāsta jums savu skumjo stāstu par netaisnīgajām problēmām, kuru dēļ viņš pats nevar parakstīt kādu dokumentu? Varbūt viņam jau ir viens kredīts un kredītiestāde otru nedod? Varbūt viņš nevar atrast savus personu apliecinošos dokumentus, taču darījums jāparaksta steidzami?

Lai kādi būtu iemesli, ja vien jūsējie nav pietiekami nopietni, lai darītu pretējo - nekad neslēdziet nevienu darījumu cita cilvēka vietā. Iespējams, jūsu draugs tiešām ir tik godprātīgs kā izskatās un izklāstītā liksta ir patiesa - tad jūs būsiet sevi apliecinājis kā lielisks draugs, uz kuru vienmēr var paļauties. Taču tikpat iespējams, ka stāsts nemaz nav tik žēlabains un cilvēks, ko uzskatāt par draugu, nemaz tāds nav. Tādā gadījumā jūs paliksiet ar neapmaksātiem rēķiniem vai neizpildītām saistībām uz jūsu vārda, taču pats bēdu brālis dziedādams dosies pasaulē kopā ar telefonu, datoru vai citu labumu, ko būsiet viņam nopircis. Atcerieties - cita cilvēka saistības var uzņemties tikai tādā gadījumā, ja jau tās uzņemoties esat gatavi tās personīgi pildīt un samierināties, ka pastāv iespēja, ka persona, kuras labā esat uzņēmies saistības, var jums šīs saistības neatlīdzināt, tādējādi nodarot jums zaudējumus.

Neignorējiet brīdinājuma vēstules

Ja esat nonācis situācijā, kad rēķinu nevarat nomaksāt, informējiet par to pakalpojuma sniedzēju. Visbiežāk kompromiss ir rodams tieši sazinoties ar konkrēto uzņēmumu. Parasti uzņēmums nav ieinteresēts ne izputināt savus klientus, ne arī zaudēt tos, tāpat arī viņu interesēs nav tas, ka neapmaksāts rēķins jāpiedzen caur tiesu. Visdrīzāk iespējams uzrakstīt iesniegumu, kurā paskaidrojat, ka šobrīd neesat spējīgs rēķinu apmaksāt, taču norādāt saprātīgu datumu, kad to varēsiet izdarīt, vai arī piedāvājat risinājumu, maksājot rēķinu pa daļām. Ja lieta ir nonākusi jau līdz brīdinājuma vēstulēm, noteikti neignorējiet tās!

Jūs sevi nepasargāsiet no nepatikšanām ne tad, ja atstāsiet tās neatvērtas cerībā, ka situācija atrisināsies, ne arī tad, ja izlasīsiet tās,bet neliksieties ne zinis. Ja brīdinājuma vēstule ir saņemta, bet jūsu finansiālā situācija vēl nav mainījusies, noteikti atbildiet uz to, lūdzot pagarināt maksājuma termiņu vai sadalīt tā samaksu daļās. Kad lieta nonāks līdz parādu piedzinējiem, būs jau par vēlu meklēt kompromisu ar konkrēto uzņēmumu un beigu beigās jūs būsiet spiests samaksāt daudz vairāk. Tāpat arī jūsu dati paliks parādu piedzinēju uzskaitē, un citā dzīves situācijā tas var mest ēnu uz jums, pat tad, ja būsiet parādu jau nomaksājis.

Iegaumējiet - lielu kredītsaistību gadījumā ir lietderīgi vērsties pēc juridiskās palīdzības, lai kompetents speciālists izvērtētu jūsu finansiālo stāvokli un sniegtu attiecīgus ieteikumus to sakārtošanā. Pašreiz efektīvs līdzeklis ir fiziskās personas maksātnespējas process.

Slēdziet un lasiet līgumus

Slēdziet līgumus ar uzņēmumiem un cilvēkiem, ko nolīgstat. Vai tie būtu mājokļa remontdarbi, kas veicami, vai aukles pakalpojumi, vai jebkādi citi darījumi - neatmetiet domu par līgumu kā mazsvarīgu. Pirmkārt, tas jūs pasargās no dažādiem sadzīviskiem pārpratumiem un domstarpībām, piemēram, vai bērna atvešanai no dārziņa degviela vai e-talons tiek apmaksāts atsevišķi vai ietilpst aukles pamatalgā.

Varat arī uzskaitīt, cik ēdienreizes dienā aukle apņemas pagatavot mazulim vai atrunāt citus sadzīviskus jautājumus. Kā arī, veicot remontdarbus varat līgumam pievienot tāmi, kurā meistari apņemas iekļauties, kā arī atrunāt konkrētus izmantojamos materiālus, darbu veikšanas termiņus, pretējā gadījumā, ja radīsies domstarpības, nebūs uz kā pamata balstīt savu pretenziju un pieprasīt izpildīt vienošanos. Tāpat arī neparakstiet līgumus, ko neesat izlasījuši, uzticoties otrai pusei vai vienkārši slinkuma dēļ - aiztaupiet sev šādas neuzmanības izraisītas problēmas.

Atsevišķos gadījumos izmantojiet darījumu kontu

It īpaši, ja darījuma summa priekš jums ir liela. Lielākoties doma par darījuma konta izmantošanu nešķiet vilinoša, jo tas ir maksas pakalpojums - un jo lielāka ir darījuma summa, jo lielāku summu nākas atvēlēt bankai. Taču tas ir drošākais veids daudzu darījumu slēgšanai, un tas nav mazsvarīgi. Pilnīgi noteikti ir tas, ka zaudējums būs krietni vien lielāks, ja otra puse kopā ar solījumiem un jūsu naudu pazudīs tālēs zilajās. Darījuma konts ir drošības garants abām līguma slēdzēja pusēm, kas, pareizi noslēgts, garantē līguma izpildi.

Neizpaudiet personīgu informāciju

Pasargājiet sevi no tā, ka jūsu dati nonāk svešās rokās un iespējams - ne tajās labākajās. Protams, ne vienmēr var neatklāt savus datus, taču noteikti izvērtējiet, kam tos izpaužat. Aizpildot iesniegumus un anketas, pildot aptaujas, piesakoties dažādām klienta kartēm un lojalitātes programmām, noskaidrojiet, vai tiešām nepieciešams uzrādīt arī savu personas kodu vai adresi? Varbūt pilnīgi pietiek ar e-pasta adresi? Tāpat arī nekad neatstājiet ķīlā savus personu apliecinošus dokumentus - noteikti, ka situācijai var rast citu risinājumu.

Pase ir jūsu identifikācijas dokuments, kuru nevajadzētu atstāt trešo personu pārraudzībā, jo tā satur sensitīvus datus, kuri ir aizsargājami ar likumu, kā arī to var izmantot noziedzīgu un pretlikumīgu darbību veikšanai, kas var radīt jums nevajadzīgus sarežģījumus ar attiecīgām kārtības vai drošības sargājošām iestādēm.

Neiekrītiet bezmaksas lamatās

Par velti ir tikai siers peļu slazdā? Nē, ne tikai, taču izvērtējiet, vai zem piedāvājuma neslēpjas kāda viltība, pajautājiet sev - ko no piedāvājuma gūst pats piedāvātājs? Vai viņa atklātie nolūki jums šķiet ticami? Piemēram, ļoti iespējams, ka veicot manikīru saņemat dāvanā roku masāžu - tādā veidā pakalpojuma sniedzējs pievilina sev vairāk klientus un tam nav nepieciešami lieli izdevumi, kā tikai 5 minūšu papildus darbs meistaram. Bet piedāvājums saņemt pa pastu bezmaksas maģisko nazi? Vai kalkulatoru, vai pannu, katram, kas aizpilda un aizsūta anketu?

Padomājiet - kas par to maksā un kam tas ir izdevīgi? Cilvēki notic bezmaksas brīnumam un vēlāk saņem savā pastkastē aicinājumu ierasties pēc sūtījuma kopā ar rēķinu par to. Vai vēl ļaunāk - viņi turpina šādus sūtījumus saņemt regulāri un nevar atrast veidu, kā no tiem atteikties. Tāpēc rūpīgi izvērtējiet piedāvāto un ja tas šķiet pārāk labi lai būtu patiesība - visdrīzāk tā arī ir.


Написать комментарий