Gandrīz viena trešdaļa jeb 30,9% aptaujāto iedzīvotāju uzskata, ka kolektīvās iepirkšanās portāliem nav nepieciešama īpaša uzraudzība, liecina salīdzināšanas portāla "Gudriem.lv" veiktā aptauja.
Savukārt 41,1% respondentu uzskata, ka šai darbības jomai ir nepieciešama īpaša uzraudzība, bet 25,2% - ir pret papildu regulācijām, jo to ieviešana var paaugstināt preču un pakalpojumu cenas kolektīvās iepirkšanās portālos, ziņo
Aptaujas rezultāti liecina, ka jautājumā par grūtībām, ar ko saskārušies kolektīvo iepirkšanās portālu klienti vai viņu radinieki, 27,8% atbildējuši, ka tā ir slikta preces vai pakalpojuma kvalitāte. 17,1% klientu pamanījuši negatīvu attieksmi no preces vai pakalpojuma pārdevēja, 14,4% apgalvoja, ka kuponā uzrādītā atlaide neatbilda patiesībai un patiesībā ir zemāka. 14% respondentu radusies problēma ar preces piegādi, bet 13,1% - ar bojātas preces apmainīšanu vai atdošanu.
"Gudriem.lv" valdes locekle Janīna Lāce uzsvēra, ka kolektīvās iepirkšanās portāliem ir svarīgi laicīgi izlabot problēmas, par kurām informē viņu klienti. Pēc "Gudriem.lv" aptaujas datiem, 45,9% respondentu veic pirkumu kolektīvās iepirkšanās portālos vismaz reizi divos, trīs mēnešos, 15,7% - reizi mēnesī, 12,1% - vairākas reizes mēnesī, bet 26,3% atturas no šādu preču un pakalpojumu iegādes.
"Bieži vien cilvēki izvēlas neizmantot kolektīvās iepirkšanās portālu piedāvājumus, jo ir dzirdējuši no draugiem vai paziņām par problēmām, kas saistītas ar preču piegādi un kvalitāti. Lai sakārtotu nozari un samazinātu sūdzību skaitu, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir izstrādājis speciālu dokumentu, kurā apkopotas rekomendācijas par to, kā būtu jāveido piedāvājums klientiem un kādai informācijai tajā būtu jābūt iekļautai. Arī patērētājiem ir ieteicams iepazīties ar šo dokumentu, lai būtu lietas kursā par savām tiesībām," atzīmēja Lāce.
Aptauja veikta no 27.jūnija līdz 4.jūlijam, un tajā piedalījās 889 respondenti.
Kā ziņots, PTAC 1.jūlijā apstiprinājis vadlīnijas godīgas komercprakses īstenošanai kolektīvās iepirkšanās jomā, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja PTAC pārstāve Ilze Žunde.
Kolektīvās iepirkšanās portālu uzraudzības projekta īstenošanas gaitā PTAC izvērtēja 31 kolektīvās iepirkšanās mājaslapu, kurās patērētājiem piedāvāts iegādāties e-kuponus dažādu preču pirkšanai un pakalpojumu saņemšanai. Veicot izpēti, PTAC konstatēja neatbilstības visās no izvērtētajām mājaslapām, konstatējot negodīgas komercprakses īstenošanu, normatīvajiem aktiem neatbilstošu reklāmu un netaisnīgus/neskaidrus līguma noteikumus. Lai novērstu pārkāpumus, PTAC visos gadījumos sazinājās ar e-kuponu pārdevējiem, izteica ierosinājumus labprātīgi novērst mājaslapās konstatētos pārkāpumus, kā arī pieprasīja lietu izpētei nepieciešamo informāciju.