“SpaceX” dibinātājs Masks prezentē superātru transportu, ko pats dēvē par “piekto transporta veidu”

foto: Reuters
foto: Reuters

ASV uzņēmējs un izgudrotājs Eltons Masks prezentējis futūristisku nākotnes transportu, ko nodēvējis par "Hyperloop" (Hipercilpu). Tas, braucot ar ātrumu, kas tuvs skaņas ātrumam, attālumu no Losandželosas līdz Sanfrancisko varēs nobraukt pusstundas laikā, raksta "bbc.co.uk".

Kompānijas "SpaceX" un norēķinu sistēmas "PayPal" dibinātājs Eltons Masks piedāvā izmantot magnētus un turbīnas, lai pārvietotu kapsulas uz gaisa spilveniem, kas milzīgā ātrumā pārvietotos pa caurulēm.

Ja "Hipercilpa" kādreiz tiks uzbūvēta, tad brauciens starp divām Kalifornijas pilsētām ilgs apmēram 30 minūtes, uzskata idejas autors. Taču Masks apgalvo, ka patlaban ir pārāk aizņemts, lai pats izstrādātu šo projektu.

Rakstā par projektu Masks apgalvo, ka jaunais transporta veids, kas varētu izmantot saules enerģiju, attālumu starp Losandželosu un Sanfrancisko pārvarēs ātrāk, drošāk, lētāk un efektīvāk, nekā patlaban izstrādes stadijā esošais ātrgaitas dzelzceļš.

Uzņēmējs savu projektu nodēvējis par jaunu, piekto transporta veidu, kas, pēc viņa teiktā, "tuvojas īstai teleportācijai".

"Hipercilpas" darbības princips ir līdzīgs pneimatiskajam pastam, kas agrāk tika izmantots dokumentu pārsūtīšanai.

Pēc Maska aplēsēm, 550 km garās sistēmas izbūve, kas savienotu divas Kalifornijas lielākās pilsētas, varētu izmaksāt apmēram sešus miljardus ASV dolāru.

Kapsulas varētu kursēt katras 30 sekundes, pārvadāt cilvēkus un auto, sasniedzot ātrumu teju 1200 kilometri stundā, proti, ātrumu, kas ir tuvs skaņas ātrumam atmosfērā.

Pasažieru, kuri sēdētu kabīnēs kapsulās, sajūtas būtu līdzīgas tām, ko jūt lidmašīnu pasažieri. Šis paātrinājums, kas mazliet pārsniedz parasto smaguma spēku, ir mazāks nekā "amerikāņu kalniņos", apgalvo Masks.

Uzņēmējs teicis, ka visticamāk, uzbūvēs savas "Hipercilpas" prototipu, taču vēlāk, jo patlaban esot aizņemts ar kosmisko komercprojektu "SpaceX". Demonstrāciju modelis varētu tikt uzbūvēts četru gadu laikā.

Masks ir pārliecināts, ka jaunais transporta veids vislabāk darbosies, savienojot pilsētas, kas atrodas ne vairāk kā 1600 kilometru vienu no otras, jo lielākiem pārbraucieniem labāk derot virsskaņas lidmašīnas.

Taču salīdzinoši nelieliem attālumiem jaunajam transporta veidam būtu priekšrocībās, salīdzinot ar lidmašīnām, jo nebūtu jātērē laiks, lai nolaistos un paceltos.

Tuneli starp Sanfrancisko un Losandželosu varētu veidot paralēli esošajai Kalifornijas ātrgaitas šosejas, tas ļautu līdz minimumam samazināt problēmas, kas ir saistītas ar zemes īpašumiem. Konstrukcijas tiktu veidotas seismiski izturīgas, lai tās neciestu zemestrīcēs, kas nereti notiek šajā apvidū.

Maksa par braucienu varētu būt apmēram divdesmit ASV dolāru.


Написать комментарий