P.Dzalbe: Mainīsim pilsētas būvniecībā esošo situāciju

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Daugavpils pilsētas priekšsēdētāja vietnieks Pēteris Dzalbe paziņoja portālam Gorod.lv, ka, nedēļu strādājot šajā amatā, viņam kļuva daudz acīmredzamākas vairākas situācijas un nepilnības pilsētas būvniecības jomā, kuras noteikti jāmaina.

Pēc viņa domām, viena no galvenajām problēmām esot tas, ka būvnieki netiek galā ar ceļu būvniecības apjomiem. Piemēram, 18.novembra ielas rekonstrukcijas projektā atpalikšana no grafika ir 40 dienas. Lai labotu situāciju, būvnieki strādā divās maiņās.

Tāpat nolemts pievērsties būvnieku disciplinēšanai, katram ceļa posmam nosakot konkrētu darbu izpildes termiņu, satiksmes slēgšanas un atvēršanas termiņu. Ja šie termiņi netiks ievēroti, būvnieki tiks sodīti ar naudas sodu.

Ar A13 un tramvaju infrastruktūras projektiem vislielākā saistītā problēma – tehnisko uzraudzību veic tā pati firma, kas nodarbojās ar projektēšanu, tādēļ firma darbojas nevis pasūtītāja (Domes), bet projektētāja interesēs, uzskata P.Dzalbe.

„Pašlaik pašvaldība tehniskajai uzraudzībai liek pavadīt objektā 8 stundas, kā tas atrunāts līgumā. Iepriekš 99% notika pašvaldības līdzekļu izšķērdēšana funkcijām, kuras netika pildītas. Būvnieki saka, ka šāda veida bezkontroles situācija pastāvot tikai Daugavpilī. Vadība atdevusi šo jomu būvniekiem. Pašlaik būvnieki un projektētāji ir galvenie būvniecības procesā, kas nav pareizi – galvenajam jābūt pasūtītājam un tehniskajam uzraugam. Tādēļ nolēmām mainīt šo sistēmu”, atzīmēja Domes priekšsēdētāja vietnieks.

Visos projektos tiks noteikti konkrēti termiņi, visi projekti tiks saskaņoti, lai neizveidotos situācija, ka sākumā ieliek asfaltu, bet pēc tam to izjauc, lai ieliktu komunikācijas, teica P.Dzalbe.

Vēl viena problēma, kurai pašvaldība pievērsīsies, saistīta ar to, ka gandrīz visos projektos galvenajam darbuzņēmējam ir darbu apakšuzņēmēji, kuri pirmo darbu samaksu saņem 60 dienas pēc darbu nodošanas, bet pirms tam viņi ir pašvaldības „sponsori”. „Pašvaldībai ir līdzekļi, kuri tiek maksāti galvenajam darbuzņēmējam noteiktajā termiņā. Bieži vien galvenais darbuzņēmējs šo naudu izmanto nevis paveikto darbu samaksai, bet gan, lai aizlāpītu „caurumus”. Tiek lemts, kā uzlabot šo situāciju, lai cilvēki būtu ieinteresēti strādāt ātrāk”, atzīmēja Domes priekšsēdētāja vietnieks.

Tāpat izlemts, ka par projektēšanas stadijā pieļautajām kļūdām būs atbildīgi projektētāji. Piemēram, pašlaik tiek noteikta projektētāja atbildība, kurš gatavoja dokumentus 18.novembra ielā esošā gaisa tilta rekonstrukcijai, un pieļāva kļūdu, neņemot vērā, ka tiltu izmanto tramvaji, tādēļ būtu nepieciešama cita pieeja.

„Būvniekiem uzdots veikt darbus kā nākas. Jāaizmirst par praksi, kuras ietvaros būvnieki ceļ objektu, lai pēc diviem gadiem to remontētu. Prasīsim vismaz 5 gadu garantiju”, paziņoja Domes priekšsēdētāja vietnieks.


Написать комментарий